"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Elron: rongid võivad Tallinna lähiliinidele jõuda pärast 2030. aastat (2)
17. juuli 2023
Elroni rong Balti jaamas. Ilja Matusihis

Elroni juhatuse liikme Märt Ehrenpreisi sõnul ei ole Tallinna ja selle lähiümbrusse rongiliinid lähiaastate teema, vaid need võivad liinidele jõuda pärast 2030. aastat, vahendas BNS.

“Taristu ehitamine või uuendamine on pika vinnaga protsess. Rongide liinile jõudmisest on liiga vara rääkida. Enne tuleb selgitada välja, kas ja millistel tingimustel on olemasolevad raudteekoridorid kasutatavad. Seejärel saab jõuda küsimusteni, mis puudutavad taristuehituse rahastamist, sõitvaid rongikoosseise ja sõiduplaane,” ütles Ehrenpreis BNS-ile.

“Elron otsib pidevalt võimalusi, kuidas muuta reisijate jaoks liikumine sujuvamaks ja mugavamaks. Näeme, et nõudlus reisirongiliikluse vastu kasvab, viimase kümne aastaga on kahekordistunud – 4,2 miljonilt reisilt ligi 8 miljonile reisile. Ka Tallinnas on linnasisene liikumine reisirongiga kasvanud. Näiteks 2023. aasta mais 15 protsendi võrra aasta varasemaga võrreldes,” lisas ta.

Ehrenpreis rääkis, et Kopli–Ülemiste ja Ülemiste–Miiduranna on suunad, mis võiksid linna- ja lähiümbruse transpordiühendusi reisija jaoks tuntavalt parandada. “Nendel suundadel on olemas ka raudteekoridorid ja ühenduse loomine keskse äri ja transpordi sõlmpunktiga Ülemistel võimaldaks piirkondade arengule hoogu anda,” märkis ta ja lisas, et kui Tallinnas taristut ümber ehitada, saaks Ülemistel ühendada ka läänesuuna – Keila, Paldiski, Turba, Haapsalu – ja edelasuuna.

“See võimaldaks liine nagu Keila–Ülemiste, Saku–Ülemiste. Ülemistele tuleb ju ka Rail Baltic. Sellised liinid aitaksid võtta maanteelt ja tänavailt koormust ning suunata inimesi kasutama keskkonnasõbralikku raudteetransporti. Võimalikult suure osa transpordi viimine raudteele on ka üldisem suundumus Euroopa Liidus,” tõdes Ehrenpreis.

Kuna maksumus aga sõltub mitmetest asjaoludest ning ehituse etappidest, siis eeldatava maksumuse osas on Ehrenpreisi sõnul vajalik viia läbi eraldi analüüs. “Eelkõige on vajalik täpsustada ebaselged maksumuse komponendid nagu näiteks koridoride kasutusse saamise kulud,” selgitas ta.

Elron on Ehrenpreisi sõnul uute rongide persvektiivi Tallinna linnavalitsusele tutvustatud ning linn on teema suhtes huvi üles näidanud ning järgmine kohtumine toimub praeguse teadmise kohaselt augustis. Samas on aga Eesti Raudtee eelkõige tõstatanud küsimuse uusi liine puudutavate olemasolevate raudteekoridoride omandisuhte osas.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

kohutav ! see ROHELISTE VÄRK !
25. juuli 2023 23:45
Rongid saab 7 aasta pärast ! Oksele ajate ministeeriumi toolinühkijad ja ametites küüntelakkijad. Minge p oma ROHELISE projektiga. Ei saa siis enam vaguneid ise ehitada või koostöös Riia tehasega ja osta ainult mootorid ja veeremid sisse. Õuduse unenägu on see põngerjate poliitikute hullus. Parem jätke Tartus oma tuvipuuride ehitamine ja kergteede mõttetu tegemine ning teise raamatukogu monstrumi ehitamine keset parki - ostke selle rahapesu asemel 5 rongikoosseisu koheselt 4 vaguniga. Tahate ROHELIST elu aga olete oksed.
Madis
18. juuli 2023 09:48
Võtke ikka suuremalt ette ! Virtsu liin tuleb ka taasavada ! Annab hoogu läänemaale ja vähendab Saarema aegruumilist kaugust kilukarbilinnast.! Koridor ju veel ca 80% vaba.