"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
vaata skeeme! Vladimir Svet: Augustist lisanduvad uued bussiliinid muudavad ühistranspordi atraktiivsemaks (10)
18. juuli 2023
Hannes Falten ja Vladimir Svet pressikonverentsil. Betti Säre

1. augustist lisanduvad uued pealinna bussiliinid muudavad tallinlastele liikumise ühest linnaosast teise mugavamaks ja kiiremaks. Kesklinnas pole vaja teha enam nii palju ümberistumisi ning näiteks Pirita elanikud saavad edaspidi otse bussiliiniga nr 35 Õismäele sõita,“ rääkis Tallinna abilinnapea Vladimir Svet.

Vaata galeriid (5)

Sveti sõnul tehakse muudatusi sellepärast, et vanad liinid on ajale jalgu jäänud ning ühendused erinevate linnaosade vahel peaksid olema paremad. Ka ei koorma uued liinid nii palju kesklinna ning arvestatakse rohkem ka uute valminud tänavatega, mis lubavad kiiremat liikumist. Seda eeskätt Reidi tee kaudu.

Svet tõi välja, et muudatused bussiliinidel põhinevad loendurite ja valideerimiste andmetel. „Kasutasime liikuvusmudeleid, et analüüsida, millised võiksid olla paremad marsruudid. Uute liinidega on võimalik kasvatada teatud tundidel ühistranspordi kasutatavust kuni 20 protsenti,“ kinnitas ta.

Ümberkorraldused pakuvad reisijatele uusi sõidutrajektoore, sõite ümberistumiseta ühest linna servast teise, otseühendusi oluliste objektide, sõlmpunktide, tervishoiu- jt. asutustega ning ajalist kokkuhoidu. Samuti tihedamat sõidugraafikut osadel liinidel ning lühemat jalakäijate teed Hobujaama-Kaubamaja/ Estonia-Vabaduse väljaku vahel.

Svet lubas, et uusi liine tuleb veel. Seni aga peaksid lastevanemad oma kooli minevatele lastele augusti jooksul uusi liine tutvustama ning neid läbi proovima. „Praegu sõidavad bussid suvise graafiku järgi. Alates septembrist on juba tihendatud graafik ning uued sõiduajad.“

Uued bussiliinid

AS Tallinna Linnatranspordi teenindusdirektor Hannes Falten tutvustas uute liinide marsruute. 1. augustist muutuvad mitmete bussiliinide numbrid ja nende liikumisteekonnad: ümberkorraldused puudutavad liine nr. 5, 6, 8, 17, 17A, 35, 42, 43, 48, 67 ja 68. Uue bussiliini numbri valikul jäi kasutusele enim kasutust leidnud liini number.

Näiteks bussiliini nr 6 väljumiste intervalle tihendatakse ning pikendatakse väljumiste aega. Samuti lisatakse Rahvakooli teele uus peatus, mis jääb Metsakooli tee ning Helmiku tee peatuste vahele. Uus peatus kannab nime Puhkekodu tee ning selle ehitamine koos kaasaegse bussiootepaviljoniga muudab tänavaruumi ohutumaks ja laiendab ühistranspordi teeninduspiirkonda, mis omakorda vähendab jalgsikäigu vahemaad bussipeatuseni.

Paremad ühendused Pirital ja Lasnamäel

Bussiliin nr 6 hakkab sõitma Metsakooli teel esmaspäevast reedeni kaks korda tunnis, tipptunni ajal tihedamini ning puhkepäevadel ühe korra päeva jooksul. Liini mõlemasse otsa luuakse seisuplatsid.

Bussiliini nr 5 liiklusmuudatused Pirital.
Pilt: Pirita Linnaosa Valitsus

Bussiliin nr 5 teeb olulise muudatuse, jätkates sõitu Kose tee kaudu Priisle seisuplatsini. Uued peatused liinil nr 5 on Kelluka tee (Priisle suunal), Tondi mägi, Reidumägi, Ussimäe tee ja Priisle. Muudatus tagab parema ühenduse Pirita ja Lasnamäe vahel, luues rohkem võimalusi ümberistumiseks.

Muudatused bussiliini nr 8 liikumises Pirital.
Pilt: Pirita Linnaosa Valitsus

Lisaks toimub ka bussiliinide nr 8 ja 43 liitmine, uueks liiniks saab liin nr 8, Väike-Õismäe – Äigrumäe. Tänu muudatusele tekib otseühendus mitmete uute liikumisteele jäävate transpordisõlmede ja olulise sotsiaaltaristuga: sadama piirkond, Balti jaam, Lääne-Tallinna Keskhaigla, Tallinna Loomaaed ja Väike-Õismäe ehk Piritalt saab edaspidi otse Balti jaama ja loomaaeda.

Vaata pressikonverentsi järele siit:

Kommentaarid (10)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Margus
23. juuli 2023 08:27
See on demagoogia tipp kui juba 67 aastat toimiv liin nr 5 võtta ära ja siis väita, et see on hea lahendus kuna loob ümberistumise võimaluse. Ma ei saa aru miks ei võiks Lasnamäe jaoks vajalikke liine lisada ja teisi juba toimivaid liine mitte solkida. 5. liinil intervallide mõningane suurendamine oleks ka parem lahendus kui kasutamiskõlbmatut liini 6 kasutama sundimine.
Raul
22. juuli 2023 13:57
42 Buss on niigi ülle rahvastatud ei mahu tööpäevade hommiku ja öhtul peale nüüd viia see Väike-öismäe buss prisle on on lollus siis ei mahu üldse peale saama hästi vöiks olla 1viimsi keskus- väike öisme kas see oleks norm ei
Arvamus
23. juuli 2023 10:42
Ei usu, et inimesi sellest ühendamisest bussi kuidagi juurde tuleks, sest inimesed sõidavad ju lõpuks ikka sinna kuhu nad varemgi sõitsid. Lihtsalt osadel neist ei ole vaja enam Estonia juures ümber istuda ja sellega aega kaotada.
Noora
21. juuli 2023 15:05
Paluks paremaid plaane, koos peatuste nimedega, siis tean arvestada, aga nr. 5 ei näidata peatusi, ma ei teagi buss nr.6. Teiseks, Lasnamäe bussid on tihti rahvast pilgeni täis, eriti tööle minekul ja tagasi. Seda pole ka hea.
Mis ajast on Priisle ja Kose , Pirita ? Ja muudki
20. juuli 2023 02:12
5 ja 35 liin Piritalt Õismäele. Ja miks peab 5 liinil olemasolev teekond kaduma ? Ühtegi liini ei tohiks muuta sel moel, et endine kaob- selle järgi on piirkonnas inimesed seadnud elu - kas tulemused peavad muutma kellelgi elukohta, muutes ebasobivaks? Lasnamäelt on 2 liini Õismäele , 12 ja 13 , üks neist on kiirliin. Üks vasturääkivus tekib siin veel - Töökaitse on viseerinud pidevalt roolis oleku , Priisle-Õismäe liin tipptunnil, on ilmselt juht pidevalt roolis üle 60 min ja milline on võrdne Harjumaa liinil Tallinn-Loksa või Tallinn-Laulasmaa. Ainult intensiivsus on teine. ----------------- 11 - on praegu nn. Üliõpilaste liin , kesklinnast Kadakale . Milleks muuta. 17 - Sütiste-Bussijaam, võiks Akadeemia tee trolli lõpust alata. 17a - sidugu siis kokku selle uue , 67 -ga 15 - ei peaks mitte Estonia olema algus ja Sõjamäe lõpp , vaid võiks olla pikendatud - Kristiine keskuseni üle Vabaduse platsi- Estonia-Rävala ja Sõjamäe(suured kaubanduslaod, töökohad); (Kristiine keskuse juures on võimalik Tulika ja Koskla tn kaudu pöörata tagasisuunale(Argo baari juures on ka Parkla , kus võiks olla lõpp peatus ja hingetõmbe paus) ning seoks kõiki Õismäe,Mustamäe,Pelguranna liinidelt ümberistumise võimalust; on ju isegi osaliselt Mustamäe Perearstid Ülemiste ärikvartali majas?). ---Praegused muudatused teenivad pigem Soviet küla ja Soviet küla ühendusi üle linna , mitte ei paranda praktilist osa- vähendaks sõidukite osakaalu rähklemisel ja ristlusel Kesklinna läbimisel.
Sovieti värk
21. juuli 2023 05:34
Eks probleemi põhjus ole see sovjetimaiguline tasuta ühistransport. Kui iga bussiliin ise oma ülalpidamiseks vajaliku raha piletitulu näol teeniks, poleks ka mingit nurinat. Bussid sõidaksid kenakesti täpselt sinna, kus reisijad seda teenust ka ülal pidada tahavad ja suudavad, mitte aga ei kolista tühjalt teab kus. Nagu taksod praegu. On mõni kuulnud, et takso ei taha Metsakooli teele tulla, kui see sealt tellida?!
Sovieti värk
21. juuli 2023 05:43
Aga praegu on nii, et lõviosa linna tuludest tuleb maksurahana sovietikülade elanike taskust, aga kulutada seda nende heaolu parandamiseks nagu ei tohikski vaid eelistada tuleks ja sealjuures sovietikülade elanike heaolu lausa sihilikult halvendades, üksnes neid, kelle panus linna eelarvesse on tegelikult minimaalne. Kui see pole nüüd otseselt sovieti värk, mis seda siis veel üldse on?!
Arvamus
19. juuli 2023 07:12
Mulle jääb ümberistumiste arv kahjuks samaks, ka ajalist võitu ei tule kuna läbimist vajav tee pikeneb, ainult ümberistumised muutuvad natuke mugavamaks, ei ole vaja enam kahe peatuse vahel seigelda vaid saab kohe samas peatuses ühelt bussilt teisele ümber istuda. Ühesõnaga nagu professor Antovgi arvas, suurt kasu sellest muutusest linnarahva enamusele ilmselt ei ole, kuna kitsaskohaks jäävad endiselt ka busside liikumiskiirused, kus prioriteet on endiselt selgelt sõiduautode kasutamise kasuks, kuna igasuguse liikluskorraldusega tegelevad meil endiselt ju valdavalt üksnes need kes ühistransporti igapäevaelus suurt ei kasuta ja miks nad siis ikka peaksid nii väga saagima oksa millel ise istuvad!
kurb
18. juuli 2023 23:19
Viimased normaalsed liinid busside 17 ja 17a näol solgitakse ära. Tekib uus liin analoogne buss 13-ke, millega sõita pole võimalik kui vähegi oma riietest ja tervisest hoolida.
HANDO PÕLDSAAR
18. juuli 2023 18:06
Miks Kose tee ajutist peatust ei tehta? Koht vajab natuke korrastamist. Kas Vormsi tänava ja Läänemere tee elanikke ei peeta enam inimesteks? Ajutise peatuse võiks nimetada VORMSI.

Seotud artiklid