"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Kaubikuga rongi ette sõitmine tõi kaasa enam kui 50 000-eurose kahju (0)
26. juuli 2023
Kaubik pärast kokkupõrget reisirongiga Ida-Virumaal. PZU kindlustus

Raudteeülesõidul kaubikuga rongi ette sõitmine tõi kaasa ligi 55 000-eurose kahju ja tegu on PZU Kindlustuse tänavu esimese poolaasta kalleima liikluskindlustuse kahjujuhtumiga.

Liiklusõnnetus juhtus 2. juunil Lääne-Virumaal Viru-Kabalas, kui kaubiku Citroën juht eiras raudteeülesõidukohale sõitmist keelavat punast foorituld ja põrkas kokku Elroni reisirongiga. „Sõidukis viibinud juht ja kaasreisija said tervisekahjustusi, kuid õnneks mitte eluohtlikke. Varalise kahju suurus oli ligi 55 000 eurot,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude kahjukäsitluse grupi juht Teet Järv.

Ka esimese poolaasta suuruselt teine liikluskindlustuse kahjujuhtum oli seotud raudteega. Nimelt libises kaubik Volkswagen 13. veebruaril Jõgevamaal Pedja rongipeatuse lähedal samuti ette Elroni reisirongile. „See õnnetus oli õnnelik, sest inimesed viga ei saanud. Küll aga tekkis kaubiku ja rongi kokkupõrke tagajärjel ligi 50 000-eurone rahaline kahju,“ sõnas Järv.

Järv toonitas, et raudteeülesõidule lähenedes peab juht olema erakordselt tähelepanelik ja sõitma sellise kiirusega, et tal oleks võimalik sõiduk sujuvalt peatada kas tõkkepuu ees, selle puudumisel vähemalt viie meetri kaugusel esimesest rööpast või vastava liiklusmärgi olemasolul selle ees. „Tõkkepuuta ja foorita raudteeülesõidukohale tohib juht sõita alles siis, kui ta on veendunud, et ei lähene rongi,“ rõhutas Järv.

Suuruselt kolmas liikluskindlustuse kahjujuhtum leidis aset 2. veebruaril Ida-Virumaal Tallinna–Narva maanteel, kus vasakpööret sooritanud BMW juht ei andnud teed vastassuunas liikunud väikebussile Volkswagen. Kokkupõrke tagajärjel said viga Volkswageni juht ja kaasreisija ning BMW kaasreisija, kiirabi viis kõik kolm inimest haiglasse.

Ristmikule lähenedes peab juht olema Järve sõnul äärmiselt tähelepanelik ja arvestama ristmiku liiklusoludega. Juht peab sõitma sellise kiirusega, et tal on vajaduse korral võimalik sõiduk peatada ja anda teed eesõigust omavale liiklejale. „Vasakpöörde sooritamisel peab alati andma teed vastassuunas otse liikuvatele ja lisaks ka parempööret tegevatele sõidukitele, sest nende sõidukite juhtidel on vasakpöörde sooritaja suhtes eesõigus,“ rõhutas Järv.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Seotud artiklid