Kuidas elavdada surnud punkte Liivalaia tänaval? Eksperdid kasutasid tänava kujundamiseks tehisintellektil põhineva tarkvara abi, mis genereeris ka lõbusaid lahendusi.
Kui Liivalaia tänava puhul on üsna kindel, et tulevikus hakkab tee keskel sõitma tramm, siis seni on läbi mõtlemata, mis saab kohtadega, mis jäävad avalike hoonete ette. Just selle probleemiga tegelesid eksperdid, kes katsetasid tehisintellektil põhinevat linnaruumi kujundamiseks mõeldud tarkvara ja käisid välja lahendusi n-ö surnud punktide elavdamiseks Liivalaia tänaval. Pakuti, et Swedbanki hoone kõrval Võllamäel võiks olla park ja Liivalaia tunnelis hoopiski ööklubi. Ka praegune kohtumaja esine parkimisplats vajaks hädasti haljastust ja miks mitte kujundada Südalinna kooli ette rulapark.
“Väiksed tänavad võiksid rikastada Liivalaia tänavat, et kohtumaja esine plats sirutuks üle Liivalaia tänava rahustatud liiklusega Tatari tänava suunas, et sealt oleks lihtne üle käia,” sõnas arhitekt Villem Tomiste.
Oluline on rõhutada, et tehisintellekti genereeritud kohati lõbusad lahendused ei ole üks ühele realiseerimiseks. Samas annavad need ettekujutuse sellest, et see ligi kilomeetripikkune suure liikluskoormusega tänav on võimalik mõnusaks muuta, kui lisada juurde haljastust, istumiskohti, ülekäigu- ja jalgrattaradu.
Muutub ka Juhkentali ristmik
Ka Juhkentali ristmik on koht, mis läheb muutmisele. “Juhkentali ristmiku sujuvad pöörderajad muutuvad kompaktsemaks ja seetõttu tekib hoonete ette mõlemal pool palju ruumi, mida on võimalik haljastada,” ütles arhitekt-linnaplaneerija Jaak-Adam Looveer.
Millal aga hakkab tramm Liivalaia tänaval liikuma, on veel vara öelda, sest linnal tuleb kõigepealt otsustada, mis järjekorras uued kavandatavad trammiliinid ette võtta.
“Linnal on trammitee ehitamiseks umbes 40 miljonit eurot ja me teame, et trammitee, mille me ehitame Vanasadamasse, maksab kokku 46 miljonit. See tähendab, et ühe trammiliini saame ehitada. Ma arvan, et Liivalaia tänavale tramm tuleb, kuid küsimus on selles, kas lähiaastatel või järgmisel kümnendil,” arutles abilinnapea Vladimir Svet.
Liivalaia tänava projekteerimine läheb aga tõenäoliselt lahti juba järgmisel aastal, kindlasti kaasatakse ka kohalikud ärid ja elanikkond.
Trammiteed tuleb ehitada tänava äärde vastavalt sõidusuunale.....
25. aug. 2023 22:02