"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Video Kõva konkurss: vedurijuhiks soovib saada juba üle 100 inimese (0)
26. august 2023
Huvi vedurijuhi ameti vastu on suur. Foto: Ilja Matusihis

Elroni töökonkursile vedurijuhi õpilaste leidmiseks on oma kandidatuuri esitanud juba üle 100 inimese. Sooviavaldusi võetakse vastu pühapäeva, 27. augusti südaööni.

“Vedurijuhi amet on järjest nõutum, sest Eestis tulevad aastatel 2024–2027 liinile 16 uut reisirongi,” ütles vedurijuhtide üldkoolituse juhendaja instruktorvedurijuht Artur Lorents. “Huvi vedurijuhi väärt ameti õppimise vastu on tavapärasest suurem, kuid julgustame kõiki huvilisi oma kandidatuuri esitama. Konkursi tulemus ei sõltu avalduste esitamise järjekorrast, vaid kõikide kandidaatide seast valime ikkagi välja vedurijuhiks kõige sobivamad.” 

Vedurijuhiõpe kestab 9 kuud, millest esimese 4 kuu jooksul läbitakse vedurijuhi üldkoolituse teooriaõpe ja tehakse esimene sõidupraktika. Pärast edukat vedurijuhi üldkoolituse läbimist ja Transpordiametis vedurijuhiloa eksami sooritamist suunduvad õpilased kuni viis kuud kestvasse sertifikaadiõppesse, kus õpitakse tundma konkreetseid raudteeliine ja ronge.

Esialgu värvatakse üle kümne inimese

Vanad olijad lähevad Škoda tehasesse uute rongidega tutvuma. Asemele tuleb leida uued juhid. “Hea vedurijuht peab olema julge enesekindel ja hea õppimisvõimega, aga ka väga tähelepanelik. Meie töös võib esineda rutiini ja monotoonsust, kuid hetked võivad vahelduda ja tavapärane tööpäev väga kiiresti muutuda. Vedurijuht peab olema valmis igasugusteks ootamatusteks,” sõnas instruktor-vedurijuht Artur Lorents.

Majandusmehed ennustavad tööpuuduse suurenemist. Vedurijuhi amet toob leiva lauale igal ajal. “Reisirongiliikluses kindlasti. Inimestel on vaja liikuda ja kuni riik meilt reisironge üle Eesti tellib, senikaua ei ole probleeme,” ütles Lorents.

Vedurijuhi kabiini harilikult tavareisija ei satu, aga kui on soovi ja pealehakkamist, võib siiski ühel päeval istuda selle rongijuhi tooli peal ja juhtida rongi.

Viljandist pärit Margi on Eesti esimene naisvedurijuht ja sõidab nii diisel- kui ka elektrirongiga. Tööd on ta teinud viis aastat. “Raudtee on mulle alati meeldinud ja on hea tunne selle läheduses olla. Miks mitte proovida siis teha tööd, veedad ju palju aega siin, et ollagi selles õhkkonnas, mis meeldib. Naised saavad ka kenasti selle tööga hakkama,” sõnas vedurijuht Margi Sander. Margi Sander julgustab õrnema soo esindajaid vedurijuhiks tulema. “Kui julgust ja pealehakkamist on ja asi huvitab, siis siin ei ole tööpäevad kunagi igavad.”

Elron otsib novembris algavale vedurijuhi üldkoolitusele vähemalt 11 vedurijuhi õpilast, kandideerida saab kuni 27. augustini. Kandidaadil peab olema keskharidus, eesti keele oskus vähemalt B1 tasemel ja vanust 20 aastat hiljemalt veebruariks 2024.

Uued rongid saabuvad Eestisse 2024. aasta lõpul ja lähevad kohe liinile.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.