"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Ajaloo suurimal E-smaspäeval teeb eripakkumisi üle 300 poe (3)
10. september 2023
Pealinn/Pilt on illustratiivne

Uus nädal algab varasematest kordadest võimsama veebipoodide ühiskampaaniaga E-smaspäev, kus tuleb eripakkumistega välja üle 300 e-poe ja osaleb eeldatavasti vähemalt 100 000 ostlejat.

“E-smaspäev on kasvanud riigi suurimaks kampaaniaks, kus ettevõtted toovad välja oma eripakkumised,” ütles kampaaniat korraldava e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät. “E-smaspäeval kasvab e-kaubanduse käive võrreldes tavapäevaga kolmekordseks, mis näitab, et ostjatele võimaldatakse parimaid pakkumisi, tihti soodustusi vähemalt 20-30 protsendi ulatuses.”

Väät prognoosis, et sel päeval sooritab oste vähemalt 100 000 inimest, kelle lemmikvalikuks on elektroonika, rõivad ja sporditarbed. Eelmistel kampaaniapäevadel kasvas keskmine ostukorv tavapäevaga võrreldes 30 protsenti ning sama mahtu eeldab Väät ka seekord.

E-kaubanduse uuringud toovad välja, et Eestis on üheksa inimest kümnest e-ostlemisega kokku puutunud ja veebipoodidest sooritab aktiivselt oste 86 protsenti elanikest. E-kaubandus moodustab Eesti jaekaubanduse kogukäibest juba ligi veerandi. Seejuures teeb näiteks iga teine elektroonika ja kosmeetika ostja oma ostu e-poest. Ka kodutehnika ja raamatute puhul eelistavad tarbijad just e-kanaleid.

“Meie e-poodidel on rahvusvaheliste tegijate kõrval oma trumbid ja tugevused, mis puudutab näiteks kiiret komplekteerimist ja tarnet, eestikeelset vahetut ja operatiivset kliendisuhtlust ning kaupa, mida juba samal päeval postitada,” märkis Väät.

E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. E-smaspäeva kampaania vältab 11. septembri esimestest sekunditest kuni järgmise südaööni. Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide osalevate e-poodide tausta, mis tagab turvalise ja sujuva ostlemise. Eesti e-poodide ühiskampaania E-smaspäev toimub neli korda aastas – märtsis, mais, septembris ja novembris.

Eesti E-kaubanduse Liit on katusorganisatsioon, kuhu kuulub üle 500 ettevõtte üle Eesti. Muuhulgas väljastab liit turvalise ostukoha usaldusmärgist. Esimene E-smaspäeva kampaania toimus 2014. aastal.

Kommentaarid (3)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Tüüpiline...
11. sept. 2023 07:08
...Eesti värk. vaatasin, et kaupadelt mida ostaksin ei pakuta sentigi soodustust. Nii, et jään paremaid pakkumisi ootama või tellin siis juba kohe Amazonist.
Huvitav, mis ja kus????
10. sept. 2023 20:42
Olen küll oma arust päris aktiivne e-ostleja, eelistades juba ammu osta kõike muud peale igapäevase toidu või siis koheselt vaja mineva pigem e- kui tavapoest, kuid sellisest asjast kuulen küll esimest korda ja kiire pilk mitme meie suurema e-poe kodulehele ei pakkunud samuti selle kohta absoluutselt mingit lisainfot. Või läheb siis meie e-poodidel juba nii kohutavalt hästi, et mingit reklaami pole vajagi või kui siis vaid Pealinna lehes ja sedagi kusagil põhiuudiste järel. Igatahes selline mulje jäi kogu asjast küll nii, et ei maksa teinekord nuriseda, kui inimesed meelsamini oma e-ostud mõnest välismaisest veebipoest teevad kus kõiksugustest erinevatest kampaaniatest juba kuid varem iga päev ette ja taha ostlejaid teavitatakse ja lisaks veel kampaania alguseni jäävaid uhkeid sekundikelli kõikjale nähtavale riputatakse jms. peaasi, et müüa, müüa ja veekord müüa!
.... tõsi on
11. sept. 2023 02:43
miks peaks otsima mingit e-kaubandus liitu kui võiks olla lihtne sait -EV e-poed ja ongi kõik 300 või 400 rivis. Nime järgi võib neil olla katusorganisatsiooni kuuluvus, mis viitab - et tegu pole mingi kelmusega . Aga siinse loo osas - pole kuulnudki , et niipalju e-poode on . Ju neil läheb siis tõesti hästi. Aga milleks siis kampaania ? Üks sigadus on küll tekkinud - et ÄRIKAD ei taha enam kaupa kulleriga saata, vaid mine kuskile kasti järele. Ja see on üks põhjus, miks minu puhul e-pood ei toimi kui kullerteenust pole! tahan, et mul tuuakse koju või sobivasse kohta , millise määran(maksan ja saan aadressile, mitte -et maksan ja viiakse kuskile - kuhu peab veel omakorda sõitma 15 km maal ). Nt.töötades linnas , on mul mugav - kui tuuakse töö juurde, mitte ei pea ekslema kuskil mööda linna ,kappe otsima ja tegelikult elades maal. Teised, suuremad kaubad - need tuuakse koju nagunii. Häda on olnud just väike kaupadega-raamatud jms. Jäävadki ära. Varem sai. Maainimeste rõõm -kooperatiivide poed , otsustas -et kõikjal kojuvedu ei sobi. Aga aju neil pole - et eelkõige on see teenus ilmselt vajalik neile, kel pole autot ja tervis kõige parem , minna poodi 25 km kaugusele. Tähendab logistikud on kõurikud , kes ei oska asju planeerida nii - kojuvedu oleks tolle kpl. piires, ümbruses ja mitte iga tund ja päev - vaid nt. 2* nädalas E ja R - saaks tellimused teha ja siis vedagu koju kasvõi hommiku kella 7.... 23-ni. Ei, aga kõik tahavad ainult RAHA, mitte teenust osutada. Ja möla: me oleme tarbijale lähedal:), irw, -võite lähedal olla aga kui seeme on mäda....) Poed avatakse kell 09 või kell 10. Pood tuleks avada 07.30 kõikjal ja tööpäeva ei peaks arvestama alko tarbijate järgi (10-22) , vaid võiks sulgeda siis 21.00. Saaksid töötajad koju normaalsel ajal ja neid tolgendajaid oleks ka vähem. Miks avada 07.30 - sest tänasel päeval on töölkäimine - RISTLEMINE, st. maalt linna või suuremasse alevikku ja vastupidi.Mis tähendab , laste puhul viiakse lasteaeda, kooli - kus söövad aga vanemad kihutavad .... .Aeg on teine ja alko tarbijad peaksid siis lihtsalt varem oma ostu tegema. Varem oli elu paikkondlik ja kõik mahtus hommikusse, mitte une arvelt. Kogu värk on EV huvitavaks muutunud kauplemise seisukohast - enamus teenuseid toimib 9-18 või 10-18 või 9-17 , mingit eeskirja pole. Ilus suvi - silt välja - Oleme suletud sel nädalal. Muuseas, e-poe tellimusi samuti ei täideta - enne puhatakse ja siis, kuigi Ärikal peaks olema huvi kiiremini kaup käibesse saada. Aga ei ole:). Meie kaubandus on nagu makaroni -vorstisalat , kus on koostiseks ca 20 erinevat (kuidas neid nimetada?), 200 gr karbis. Kui täna lugesin kooperatiivi köögi salatilt, mõtlesin- kuidas kõik see hoolitsus karpi äramahub:). Ise salatit tehes - saan 8 lisandit ja säilib ka ilma, muu+gaasita:). E-poest ostes , tahaks ka teada - sisu ja imelik on osta keefiri - üks ev firma müüb 400ml ja 0,5kg jne. Mida need rasvahaned teevad meie konkurentsiametis , veel mingis.... , tarbijakitses jne.? Kus on siis mingid alused - mille järgi peab olema tähistus ühesugune (kui taara on ühesuurune) ja samataoline kaup. Ostad vaarika-mustika või mustika keefiri - maitse on ühesugune , pulbrijogurti maitse ja läila. Juust , pakis lõigatult, ujub laiali , säilitusaja lõpuni 3 nädalat. Sardellid ja viinerid pange sügavkülma - ja hoidke 5 päeva , tekkinud jääga võite kokteili teha , liha kaal on kergemaks läinud. Tohutu ....kari on. Väikese kurgi ostmisel olge ka ettevaatlikud - sest kui kurgikotti on hoitud veeämbril või õhtul kõvasti kastetud ja varahommikune korje - on kurk 1/4 raskem .Sama lugu on tilliga. e-poest võib mööblit, raamatuid, parfüüme, jms. , harva ka mõne riideeseme või jalatsid- aga tavaliselt on need kõik lastepesu , jalatsid. Ehitusmaterjalid. Tekid - nt. Viljandi , Eesti kaup - peaksid teadma et 140*200 voodis magamiseks on kahele inimesele normaalne tekimõõt 180*200 vähemalt! (90 laius on ühele tavaliselt), parem veel 200*200. Aga müüakse tekki voodi laiuse järgi(voodikate, madratsikate)! Lina müües , ütleb poes müüja - lisage ikka 2*20 cm üleääre osa jaoks juurde..... Kummaline on , et enamus e-poes tulebki püüri või aluslina osta komplektis - 1 padi, lina, tekikott. Miks ? Peaks olema normaalne, et saad tellida kõikides suurustes püüre (vähemasti neile padja suurustele, mida see kpl. on müünud) , lina igas mõõdus. Mitte pähemäärimisega. Patjade puhul peaks olema kindel märge , kaalu kohta (see näitab padja tiheduse). Kõikidel müüjatel pole märget -allergiavabad suled. Ja nii ei teagi, mida tellida.