Maailma Terviseorganisatsiooni WHO kehtestatud müranorm on 53 detsibelli. Eelmisel aastal loodud Tallinna mürakaart näitab aga, et suurte magistraalide ääres ulatub müra koguni 75 detsibellini.
„Müra põhjustavad meie teed ja tänavad, suuremad ristmikud ja tööstuste-tootmise poole pealt ikkagi sadamaalad ja Väo karjäär,“ selgitas Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti halajastus- ja keskkonnaosakonna juhataja Kristiina Kupper.
Paraku peab tõdema, et umbes pool tallinlastest elavad kõrgemas mürafoonis, mis suurendab omakorda riski südame- ja veresoonkonna krooniliste haiguste tekkeks.
„Võttes arvesse 2015. aasta mürakoormust, siis meie arvutuste järgi tekib igal aastal Tallinnas müra tõttu 130 uut südame isheemia tõve juhtu ja 140 uut insuldi juhtu,“ rääkis TÜ peremeditsiini- ja rahvatervishoiu doktorant Triin Veber.
Terviseamet on sel aastal saanud Tallinna ja Harjumaa peale kokku ligi 40 taotlust detailplaneeringute kooskõlastamiseks. Neist kooskõlastamata on jäetud 8, mille põhjuseks on just ümbruskonna liiga kõrge välismüra tase. Hiljutine näide on Torupilli ots 2 detailplaneering, milles kavandatavad korterid asusid majaosas, kus öised müranormid olid ületatud.
„Kui meie ei kooskõlasta, on alati võimalus seda planeeringut täiustada. Kui on näiteks müra ületus maja fassaadil, siis võib planeerida selle maja teistsuguseks ning kohe tänava äärde eluruume mitte rajada,“ rääkis Terviseameti Põhja regionaalosakonna menetlusgrupi juht Raul Sarri.
Müravahendamise lahendus Tallinna linna jaoks on jalgrattaliikluse soodustamine ning autoliikluse vähendamine läbi planeeringute ning piirkiiruste allatoomine, mida on linn ka juba tegema asunud. Lähiajal lubab Tallinn koostama hakata ka konkreetset müra vähendamise tegevuskava.