Kooliaasta on alanud ja linnaliikluses liigub suvekuudega võrreldes palju rohkem alaealisi, neist paljud tõukeratta või muu kergliiklusvahendiga. Kas lastel on linnas ohutu liigelda ja mis on peamine ohuallikas linnatänavatel?
“Tallinna liikluses on probleeme. Seadus võimaldab kaherattalistel ülekäigurada neil kahel rattal ületada. Kui see minu teha oleks, ma keelaks selle päevapealt, sest see on üks juba seadusesse sissekirjutatud liiklusõnnetuse väga suur põhjus,” ütles liiklusspetsialist ja Autosõit OÜ koolitaja Indrek Madar.
Politsei hinnangul selles siiski probleem ei seisne.
“Seaduses on üsna täpselt reguleeritud, millal on jalgratturil eesõigus, millal sõidukijuhil. Mis palju probleeme tekitab ja mistõttu palju liiklusõnnetusi on juhtunud, on see, et jalgratturid ja kergliikuriga liikujad unustavad selle, et ka neil on kohustused, üks neist, et sõidutee ristumiskoht või lõikumisala või ka ülekäigurada tuleb ületada vähemalt jalakäija kiirusega,” sõnas Põhja prefektuuri avariimenetlusgrupi juht Raul Annuka.
PPA sõnul lasub peamine vastutus linna liiklusohutuse tagamiseks siiski kohalikul omavalitsusel.
“Ettepanekuid edastame pidevalt kohalikule omavalitsusele, kui kuskil liiklusõnnetusi lahendades jääb silma, et liikluskorraldus võiks olla teistsugune,” sõnas Annuk.
Tallinna linnale on laste liiklusohutuse tagamiseks planeeritud veel hulk tegevusi järgnevateks aastateks.
“Oleme keskkonna- ja kommunaalameti eestvedamisel alustamas projektiga “Turvaline kooliümbrus”, kus järgmisel aastal on kavas – alustame juba sel aastal ettevalmistustega – vaadata üle 16 kooli ümbruse liiklusolukord,” ütles Tallinna transpordiameti liiklusosakonna juhataja Andres Urm.
“Minu visioon on see, et seadusse võime kirjutada kõiki asju, aga see ei tähenda, et meie liiklus on turvaline. Pigem tuleb see teadmine viia ikkagi liiklejani ja seda saab teha ainult koolituse kaudu. Kui küsite, kas see on praegu küllalt hea ja rohkem teha ei anna, siis kindlasti annab,” sõnas Madar.
OLESJA PODLESNAJA RAHASTAMINE
4. okt. 2023 16:30