"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
VIDEO Tarbijad sooviksid toodete kohta infot saada pigem pakendilt kui QR-koodilt (0)
13. oktoober 2023
Uuringust selgus, et ainult 5% tarbijatest kasutavad toidupakenditel olevat QR-koodi sagedasti ning 25% harva. Foto: Kuvatõmmis

Toidumärgistuse ja toiduhügieeni uuringu eesmärgiks oli välja selgitada, kui suurt tähelepanu pööravad tarbijad toidumärgistusele ja toidualasele teabele – kui sageli ja millist infot otsitakse ja kuivõrd usaldatakse ja kasutatakse QR-koodi või teisi elektroonilisi vahendeid.

Uuringust selgus, et ainult 5% tarbijatest kasutavad toidupakenditel olevat QR-koodi sagedasti ning 25% harva.

„Need, kes kasutavad QR-koodi, kasutavadki seda lisainfo saamiseks poes või siis hiljem kodus. QR-kood ikkagi on barjäär selle info ja tarbija vahel ning seda me ei tohiks tekitada. Aga loomulikult, lisainfot võib alati selle QR-koodi vahendusel pakkuda,“ märkis Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi toiduohutuse osakonna nõunik Hellika Kallaste.

Tootjal ei ole kohustust oma pakendile QR-koodi lisada, kuid see on mugav võimalus tuua lisainfo tarbijani. Üle 90% uuringus osalejatest märkis, et sooviks saada infot konkreetse toote kohta siiski pakendilt.

„Ma arvan rohkem vanainimesed uurivad neid asju. Infot, mis on toodete tagaküljel kirjas on, ei loe ma väga üldse,” rääkis poekülastaja Sander.

„Ma pigem ostan neid tooteid, mida ma juba tean, aga kui võtan uue asja, siis vaatan, mis seal sees on. Ma ei soovi mingeid aineid toidu sisse, mida ma ei taha tarbida,” ütles poekülastaja Alla.

17% küsitletutest väidab, et loeb alati toidu- ja joogikaupade ostul pakendil esitatud märgistust ning 40% väidab, et loeb sageli. 8% loeb vaid toote esmakordsel ostmisel ning 5% ei loe kunagi.

„Tõsi ta on, et see teadlikkus pigem võiks kasvada, inimesed võiksid ikkagi teada, mida nad söövad. Kindlasti on väga hea, kui selliseid lihtsaid lahendusi tuleb juurde. Selles ma nüüd kahtlen, et ta kohe massidesse jõuab, see võtab aega. Aga mida noorem generatsioon, mida tehnoloogiateadlikum, seda suurem kasutus on sellele kindlasti olemas,“ sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Pats.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.