Uuenduskuuri läbinud Vana-Kalamaja tänavat projekteerides püüti luua uuenduslikku linnaruumi, kus peategelane on jalakäija. Osa liiklejate seas tekitab tänav segadust. Püüame selles selgust saada.
“Eks siin on ju proovitud teha uuenduslikku tänavalahendust, millega me pole harjunud, aga mis oleks inimestega arvestav,” ütles Tallinna transpordiameti juhataja Indrek Gailan.
Liiklemisharjumused on visad muutuma, nii ka siin hoolimata sellest, et autoliiklus kulgeb vaid ühesuunalisena ja piirkiirus on 20 km/h, on juhte, kes liikluskorraldust eiravad.
“Üks kord julgesin siit autoga läbi sõita ja tekkis tunne, et ei ole siin oodatud. See tänav peabki seda edasi andma, et võrdsus jalakäija, ratturi ja autoliikleja vahel oleks rohkem tasakaalustatum,” sõnas Gailan.
Väikelastega liikumine on sellises jagatud tänavaruumis keeruline, sest kõnnitee äärekivi puududes on pisikestel oma kohta liikluses raske mõista. “Lapsevanemana ma käiksin tänava koos lapsega läbi, räägiks, mis see tänav tähendab ja mis siin teistmoodi on, kui võib-olla tavalisel tänaval,” sõnas Gailan.
Transpordiamet on selgitanud välja kitsaskohad, millele püütakse leida lisalahendusi.
“Ristumine autoteega koolist välja tulles on mure, lapsed võib-olla ei taju seda nii hästi, kui astud autoga ristuvale pinnale, igaks juhuks peaks ikkagi vaatama vasakule või paremale, kas näed ohtu kuskilt tulemas,” sõnas Gailan.
Kohalikud on siinse liikluskorraldusega kohanenud ja tundub, et loodud linnaruum rahvale pigem meeldib.
“Igaühel on oma ala, on korrastatud ja ilus,” ütles Kristiina. “Ilus on, aga natuke segased rajad,” ütles Eero. “Ei saa päikese käes aru, oled musta riba peal ja siis tuleb rattur tagant, aga muidu mulle meeldib,” ütles Jaana. “Rohkem on jalakäijaid ja rahulikum liikuda,” ütles Kairi.
a
23. okt. 2023 13:24