"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Rongireisijate arv on küll suurenenud, kuid koroonaeelset reisituhinat ei ole tallinlased veel saavutanud (1)
05. november 2023
Foto: Mats Õun

Tallinn korrigeerib oma lisaeelarves Elronile rongiliinide I tsoonis tallinlaste tasuta sõidu eest makstavat hüvitist, kuna sõitude arv ei ole pärast koroonakriisi taastunud oodatud tempos. Eelarvet korrigeeritakse 400 000 euro ulatuses, mis tähendab, et Elronile hüvitatav summa 2023. aastal jääb tõenäoliselt 2,18 miljoni euro juurde.

Tallinna transpordiameti juhataja Indrek Gailan ütles, et tallinlased on selle aasta üheksa kuuga tasuta rongiga linna piires sõitnud 1,65 miljonit korda, mis on samas suurusjärgus 2015. aastaga ning 7,3% suurem kui eelmisel aastal. „Kui eeldame viimasel kolmel kuul näiteks 15% tõusu, oleks sõitude arv sel aastal kokku 2,2 miljonit. Võrdluseks kui koroonaeelsel 2019. aastal oli see 2,8 miljonit,“ märkis ta.

See tähendab, et aasta kokkuvõttes teevad Tallinna elanikud, kes saavad I tsoonis linna piires tasuta Elroni rongides sõita, enam kui pool miljonit sõitu vähem kui nelja aasta eest.

Üle 60 väljumise päevas

Samas näitab Elron ise rongireisijate kogustatistikas, et tänavu üheksa kuuga on Eestis reisirongiga reisitud 5,87 miljonit korda. See on võrreldes 2022. aasta kolme esimese kvartaliga (5,31 miljonit) üle 10% enam.

Võrreldes aga 2022. aasta septembriga, kasvas tänavu septembris esialgsetel andmetel reisijate arv enim läänesuunal tervikuna (üle 34%), idasuunal Tallinn-Narva (+14%) ja Tallinn-Aegviidu (+7%) liinil. Edelasuuna reisijate arv jäi eelmise aasta septembriga samale tasemele.

“Septembris alustas Elron läänesuunal uue sõiduplaaniga, mis tõi Tallinna ja Laagri, Saue, Keila, Turba, Paldiski ning Kloogaranna vahele tööpäevade tipptundidel käiku kiirrongid,” ütles Elroni kommunikatsioonijuht Kristo Mäe.

Elroni turundusjuhi Mariis Adambergi sõnul hakkas koroonakriisi lõppedes sõitjate arv taas tõusujoones liikuma. Seoses infrastruktuuri läbilaskevõime suurenemisega läänesuunal on Elron pidevalt parandanud ja tihendanud sõidugraafikut.

Rääkides Tallinna-sisestest reisidest tõi Adamberg välja, et näiteks Pääsküla ja Balti jaama vahel on päevas juba üle 60 väljumise mõlemas suunas. „Tegemist on kindlasti ühe kiirema võimalusega Tallinnas liiklemiseks, millega saab vältida igapäevaseid liiklusummikuid,“ lausus ta. 

Uued rongid tulekul

Väljumiste arvu kasvu pidurdab praegu aga rongipark, mis saab uute rongide näol leevendust alates 2025. aastast, kui liinile hakatakse tooma uusi Škodasid. „Elroni eesmärk on pakkuda võimalikult tihedat sõiduplaani, mis vastaks reisijate ootustele jõuda kiirelt ja mugavalt soovitud sihtkohta,“ rõhutas rongifirma turundusjuht. 

Tänavune rongisõitude arv tuleb Elronile hoolimata pidevatest teeremontidest ikkagi ilmselt mullusest suurem. Vähemalt kolme esimese kvartaliga on eelmise aastaga võrreldes sõitude arv kasvanud kümnendiku võrra. „Kevadel nägime ka suurt kasvu Tallinna-siseste rongireiside puhul, kus eelmise aasta maikuuga võrreldes on tehtud sõite 15% enam. Prognoosime, et 2023. aasta lõpuks tehakse ca 8 miljonit rongisõitu,“ pakkus Adamberg.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

teada värk
6. nov. 2023 18:44
Mida suurem töötus, seda vähem sõidetakse.