"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
OHUTUS. Elektritõukerataste parkimisala on kavas järgmisel aastal laiendada (2)
28. november 2023
Tõukerattad talvises Tallinnas. Foto: Jelena Rudi

Tänavu koostöös elektritõukerataste renditeenust pakkuva Bolti ja Tuulega Tallinna kesklinnas katsetatud tõukerataste parkimisalade pilootprojekt vastas ootustele ning järgmisel aastal kavandatakse parkimisala laiendamist. Eesmärgiks on korrastada linnapilti ja korraldada kergliikurite parkimine linnaruumis jalakäijatele ohutumalt.

Abilinnapea Vladimir Sveti sõnul olid inimesed üldjoontes uuendusega rahul, kuna tõukerataste korrastatud parkimine jättis jalakäijatele rohkem ruumi. „Eesmärk oli leida lahendused, kuidas tagada jalakäijate ohutu liikumine, sest hooletult pargitud tõukerattad on olnud suureks mureks vaegliikujatele, eakatele ja vankritega lapsevanematele. Selles osas olid projekti tulemused positiivseid,“ rääkis abilinnapea. „Oleme koostöös teenust pakkuvate firmadega teinud esialgsed kokkuvõtted ning arutanud, kuhu võiks taolist tõukerataste parkimiskorraldust veel laiendada. Lõplikud otsused teeme pärast täiendavat analüüsi enne järgmise hooaja algust, kuid selge on, et parkimisala tsoon mõneti laieneb,“ lisas Svet.

Pilootprojekti käigus jälgiti kasutajate parkimiskäitumist. Samuti selgitati välja, milline parkimisala tähistus toimib kõige paremini ning mida tulevikus alasid kavandades silmas pidada.

Bolti valitsussuhete juht Henri Arras hindas kokkuvõttes koostööd positiivselt ning märkis, et negatiivne mõju teenuse kasutamisele jäi mõõdukaks. „Pilootprojekt näitas, et parkimisalade lahendust on võimalik rakendada piisavalt tiheda parkimiskohtade võrgustiku korral ja siis võtavad ka kasutajad need hästi vastu. Sisuliselt on vaja eelnevalt iga tänavanurk eraldi üle käia, hinnata inimeste liikumistrajektoore ning -vajadusi ja selle põhjal kaardistada parkimisvõrk, kus sõidu lõppedes on alati lähim ala loogilises asukohas,“ lisas Arras.

Tuule tootejuht Kevin Reisenbuk peab samuti pilootprojekti edukaks. „Ühelt poolt nägime, et asukohapõhised piirangud parkimisele parandasid märgatavalt tänavapilti, teisalt võtsid kliendid muudatused hästi omaks. Kuigi seoses paindlikkuse vähenemisega kahanes pisut sõitude arv, usume, et see operaatoripoolne panus on oluline, et koos jõuda parema linnakeskkonna poole. Jätkame kesklinnas ka edaspidi tähistatud parkimisaladega opereerimist ning teeme koostööd, et analüüsida tuleval hooajal ka teisi piirkondi, kus sarnast mudelit testida,” kinnitas Reisenbuk.

Testperioodil rajati kesklinna 126 spetsiaalselt tõukerataste parkimiseks mõeldud ala, mille kavandas Tallinna transpordiamet koostöös Tuule ja Boltiga. Pilootala piirnes kesklinnas Toompuiestee, Kaarli puiestee, Pärnu maantee, Laikmaa tänava, Rävala puiestee ning Liivalaia, Suur-Ameerika, Endla ja Tehnika tänavatega.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Arvamus
29. nov. 2023 13:59
On neid tõukse üldse nii väga massiliselt vaja ajal, kui inimeste liikumisvaegus üha suuremaks probleemiks on muutumas? Või arvab mõni, et sellel mootorsõidukil balansseerimine kedagi kuidagi tervemaks ja saledamaks teeb?! Parem tekitage siis juurde juba rohkem jalgrattalaenutusi, parklaid jne. milledest esimesi paraku eriti kusagil ei näe, kuigi istuksin isegi vahel hea meelega ratta selga, kui oleks selliseid rohkem kusagilt võtta. Omal kahjuks kortermajas sobivad hoiuvõimalused puuduvad.
Toomas Kase
29. nov. 2023 12:28
Kelle geniaalne idee oli tõukside parklad paigutada otse sõidurajale ette? Tundub väga rumal ja liiklusohtlik tegu.