"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Tallinna ühistranspordiga sõitis mullu ligi 133 miljonit reisijat (13)
12. veebruar 2024
Käesoleval aastal teenindab linlasi tipptundidel 542 bussi, 45 trolli ja 65 trammi. Foto: TLT/Mark Kitajev

Tallinna Linnatranspordi (TLT) enam kui 650 ühissõidukit sõitsid läinud aastal kokku ligi 36 miljonit kilomeetrit ning teenindasid ligi 133 miljonit reisijat, mis on 36,5 miljoni võrra rohkem kui 2022. aastal.

Reisijate arvu ja läbisõidu kasvu taga on tallinlaste tavapärase liikumise juurde naasmine, kuid kindlasti ka üldine elukallidus, mis paneb inimesi üha enam otsustama tasuta ja mugavaid ühendusi pakkuva ühistranspordi kasuks. Lõppenud aasta näitas, et ühistranspordiga on sageli linnas mugavam liigelda, sest puudub parkimise mure ning arendustööd liinivõrgu parandamisel on samuti teinud ühendused eri linnaosade vahel sõitjatele mugavamaks ja ligipääsetavamaks, pakkudes head alternatiivi isikliku auto kasutamisele. Selles suunas jätkub töö ka käesoleval aastal.

TLT juhatuse liikme Kaido Padari sõnul oli lõppenud aasta väljakutseterohke just suurte muudatuste arvukuse tõttu.

„Pidev kohanemine, graafikute ümbertegemine, reisijate teavitamine ja ajutised liinid. Pidime kohanema nii kesklinna piirkonnas toimunud suurte ehitustega kui ka üle minema uuele liinivõrgule. Naljaga pooleks saame öelda, et ühistransport oli seal, kus oli elu ja liikumine. Kõik juba teavad ja võtavad iseenesestmõistetavana, et nädalalõppudel sõidavad ööbussid. Kindlasti teeb rõõmu see, et iga kuuga tuli reisijaid aina juurde ja mõnele liinile pidime busse lausa juurde lisama. Soovime, et inimesed usaldaksid meid veel rohkem ning et nende esimene valik oleks just ühistransport,“ sõnas Padar.

Ta lisas, et reisijate rahuolu ja teenuse kvaliteedi tõstmiseks jätkab ettevõte ka käesoleval aastal teenuse keskkonnahoidlikumaks, linnaruumi soosivamaks ning kasutajasõbralikumaks muutmisega ning samuti on eesmärk keskenduda veel enam teeninduskultuurile ja kvaliteedile, et muutuda transpordiettevõttest sammhaaval kaasaegseks teenindusettevõtteks.

Padari sõnul oli eelmine aasta ka lepingute sõlmimise aasta. „Kui täna teenindab linlasi tipptundidel 542 bussi, 45 trolli ja 65 trammi, siis juba sel kevadel täieneb meie veerem nii uute trammide kui ka elektribussidega. Saabuvad esimesed 15 elektribussi. 23-st tellitud moodsast PESA trammist jõuavad sel kevadel Tallinna esimesed 12. Lisaks algavad ettevalmistused uute trollibusside hankimiseks,” rääkis Padar.

2023. aasta numbrites:

  • Bussiga tehti ligi 2,5 miljonit veootsa, teenindades ligi 103 miljonit reisijat;
  • Trolliga tehti ligi 300 000 veootsa, teenindades ligi 10,2 miljonit reisijat;
  • Trammiga tehti ligi 300 000 veootsa, teenindades ligi 20,1 miljonit reisijat;
  • Sotsiaaltranspordiga tehti ligi 160 000 veootsa, teenindades igakuiselt ligi 550 unikaalset klienti.
Kommentaarid (13)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Expert
12. veebr. 2024 23:37
Liinivõrgu tehti mugavaks, Pirital nüüd ühistransport tihti, kiiresti, tasuta ja hilinemiseta sõidab Hipodroomi. Mustakivi ja Lääne-Tallinna Keskhaigla vahel on bussiga 1 minut kiiremini kui autoga. Kui ühistransport toimib hästi, siis reisijate arv kindlasti kasvab.
hea uudis
12. veebr. 2024 11:25
Busside liikumisteed alates 1.augustist tehti mugavaks, mõnedel suundadel pole vaja istuma ümber Kesklinnas või üldse Hobujaama ümber sõidetakse, mistõttu sõiduaeg vähenenud ja ühistransport hakkas paremini konkureerida autoga.
... eriti hea on nüüd Mustamäelt Bussijaama sõita ....
13. veebr. 2024 03:06
17 buss kaotati ära. Lasnmäääää sai bussi juurde aga nüüd vantsid Tartu mnt . ristmikult või Türnpu tänavalt bussijaama . see on ju tore , milline mõnu , sest sissesõitu bussijaama pole. Seega ülihää , väga roheline. ................. mis mõiste on - Unikaalne klient - sotsiaaltranspordiga ? Kas see tähendab ,et veeti terveid ?
Tõnu
13. veebr. 2024 08:25
Lastekodu ja Odra tänavate ristmikul on bussi 67 peatus. Tagasi sõidad üks peatus bussiga 23 või 54 ja istud ümber bussile 67 Juhkentali tänaval. Kaebus on mitteadekvaatne.
Tõnukene
13. veebr. 2024 16:29
kuidas see tühine on ? Tallinna läkutajatel on ju olnud plaan - et ümberistumata saab sõita punktist punkti , oleks mugav - nr. 17 oli just selline liin - ühendas bussijaama -suurima PERH haigla ja üliõpilaskeskuse Taltetsi , samuti oli võimalus läbida kõik ümberistumised Kristiines vajadusel igale suunale. Üliõpilasküla ja PERH , ka Lastehaigla ühendus Bussijaamaga otse oli väga koormatud liin. Pealegi , Tõnukene , arvesta -et Bussijaama saabub väga palju ka vanemaid inimesi või puuet omavat inimest, kel on raske liikuda pakkidega bussile. Sina võid ju klapid peas ja telefoni kraapides matkata ja ükspuha. Kui varem said nr.17 bussilt otse bussijaama , siis nüüd tuleb läbida erinevaid foore ja lisaks trepist ronida hulgi astmeid. Palju neid vante bussijaama vajab ? enamus vajab Õismäele - selleks on aga vantidel 2 liini olemas , kiir ja aeglane Lasnast - 12 ja 13 ja veel 59 või 54 (saavad ida Tall.haiglasse).Seega halvendati sissekujunenud liini. ------------- nii oleks võinud ju nr.23 liini pikendada vandilasse - seegi jõuab läbi Nõmme Mustamäele, Trummi ja sõitku edasi Õismäele. Sinu arusaama järgi võiks Balti jaama bussipeatuse näiteks Toompuiestee ja Tehnika nurgale(sealt lähevad kõik bussid ja polegi ümberistumist vaja - saaks otse valiku :) irw:) , ja teise peatuse Paksu Margaretha juurde- sest trammiga saab ju paar peatust sõites Balti jaama.
Mati
14. veebr. 2024 01:02
Mis olukorras on vaja sõitma bussijaamast haiglasse? Ühistransport ei sõida uksest ukseni ning igal juhul liigud trepikojast bussipeatuseni pakkidega. See on sama nagu Mähekad - nende eramust Mähe peatuseni on ~1000 meetrit, aga minna 200 meetrit Ahtri tänavalt Viru keskusesse on juba raske tegu.
to Mati
14. veebr. 2024 18:13
ilmselt sa Mati oled tuhkatriinu , kes on Mjatii ja ei tea - et väga paljud on seotud ülevabariigiliselt PERH haiglaga , kus eraldi on suurim Lastehaigla ja kui tõlkimata veelkord lisada , et Ülikoolilinn Tartu ja Tallinna Taltets. See on pealinna suurima bussijaama ja saabuvate liinide ühenduspunkt - ka kesklinna-Rahvusraamatukogu, ministeeriumid, Toompea ametid jne., ühendused ja ümberistumine Kristiines kõikjale muudele suundadele linnas. See 17 oli suurima hõivatusega liin ja peale vandilat - ei tee see uus liin kaotatu asemel enam sissesõitu Bussijaama. Samas on vandilast eraldi liin , mis teeb sissesõidu Bussijaama. Seega on seal ümberistumisvõimalus Lasnamääält ümberistumiseks turvalisem ja Kaugbussidele minekuks ja tulnuks 17 liini kaotamisel , uus vandiliin panna sissesõiduga Bussijaama - see on elementaarne. Praegune tegevus näitab , kuidas 15 min linnast soovitakse Roheliselt hävitada ÜT mugavus ja siis vahtida ja määgida - oi, küll me teeme - aga sitta tehakse .... Mähe liini ei pea võrdlema , sest tegu on samuti igipõlise liiniga - kus on kujundatud tavad sealsetel. Arvatavasti mõtlesid Kose liini , mis taastati lõpuks selle vandijama eest . Kose 5 liin ja 17 liin - need on olnud juba pool sajandit linna läbivad liinid ja kindlad marsruudid , hävitajad on aga ilmselt külmutatud sp. või munast tehtud. Samuti on teemaks 17 liini kaotamisel - hulgim jalakäijate ülestuskohti , mida varem polnud ja see pole kuidagi paremaks tegemine. Vandilast käib Õismäele erinevaid busse ja ka kiirliin. Muuseas , 17 liinilt oli võimalus ümberistuda ka Õismäe bussile , et saada Järve haiglasse. Nsv ajal oli 13 liin Pae-Kopli-Keskuse tn. - seda kutsuti Küüslaugu ekspressiks , sest vandid peksid seal oma baabasid ja alati oli peatus kuskil, nt. Keskuse tn. miilitsapiketi ees , et korjati maha rahvaste sõprus. Seega , pläramokk - sa pole bussikasutaja ja sa ei tea ilmselt tegelikku elu. Mattii.
Jüri
15. veebr. 2024 13:55
Lõpeta alkoholi tarbimist. Bussijaama ja Kristiine ristmiku vahel sõidab buss 23. PERH on ehitatud mikroasumi sees ja uksest ukseni pole seal võimalik teha ühistranspordi. Keegi sõidab Lepistu peatuseni ja sealt jalgsi läheb haiglasse.
to Jüri
15. veebr. 2024 20:50
vandilik suhtumine sul. 17 bussiliin ei olnud mugavusliin ja mitte väljamõeldis PERH ja Vabariiklik Lastehaigla (justnimelt peatus oligi seal ukse ees). Milleks sa ajad möga - pöörad kõik pahempidi , kuskil pole eelpool kirjutaja märkinud sinu väljamõeldist. Kirjutatud on selgelt - kaugliinidega tulijatele bussijaama , oli võimalus ümberistuda samas - otse liinile 17, millega sai nii haiglatesse kui ülikooli linnakusse. Ilmselt Juura ei tea , et bussijaama tulevad bussid Saaremaalt, Hiiumaalt, Haapsalust, Raplast, Virumaalt - kel on asja nii haiglasse(haiglatesse, surnukuuri, EMO jne.) ja samas ülikooli Taltetsi Mustamäel. Miks need inimesed peavad jalutama mööda Tallinna kui see liin oli olemas ja nüüd muudeti peatuste asukohad ja sinu katkine pea jagab soovitust - istuge Kristiines ringi. Sa siis Tallinna asjurite heasoovlikkust ei taha üldse kuulda võtta - nad on ju soovinud , et oleks ümberistumata transport , otse. Vandilinnast on aga otse Mustamäele, Õismäele, Kesklinna , Lennujaama, Bussijaama otseliinid olnud. ****Siis küsiks sinu kui hapukurgi käest: miks on vaja tunnelit Endla tänaval raudtee silla alt või Ülemiste keskuse juurest jalakäijatele - aga just selleks , et vähendada nagu projekteerija ütles , vältida jadana olevaid foore ja ületuskohti (jalutajatel ja ratturitel). Sina aga soovitad - et oleks palju ülekäike ja palju ümberistumisi.... Kahtle oma mõistuses. ......... 23 liin ei sõida Bussijaama ja Kristiine vahel , vaid Bussijaam-Nõmme-Trummi-Akadeemia tööstuspark vahel. .............. avatud 67 liin peaks tegema sissesõidu Bussijaama ja olekski korras , kõik toimiks. Praegu võeti lihtsalt buss ära vandilinnale. Sellist korraldust ülistada , ei tee küll sulle au. Keegi pole väitnud , et selline otseliin ei võiks olla , kuid ajuhiiglased võtsid põhipeatuse ära , Bussijaam ,bussijaamas. Tehti peatus Türnpu tänavale , Bussijaam. :) Haiged. See on nagu Venemaal kombed - 5 kvartalit maju ja uksed on tänava poole , pead teadma - et need ei avane , vaid tuleb minna kuskilt ringi ja otsida : zahod c dvortsa na pereulok .... irw:) Soviet Union ? U nas prislo sovetskii vlast ?
buss 17
16. veebr. 2024 13:39
Buss 17 sõitis bussijaamast Mustamäele läbi Südalinna ning pärast Järvevana tee ja Tammsaare tee liitumist buss 17 sai mõttetuks. Sinu kaebus oleks konstruktiivne ainult 1997.aastani. Pärast Filtri tee ühendamist Järvevana teega bussi 17 trajektoor kaotanud oma aktuaalsust.
15. veebr. 2024 20:50
16. veebr. 2024 14:00
Bussiga 17 sõit bussijaamast Mustamäele võtnud 30 minutit, autoga on 10 minutit. Kasu sellest liinist oli 0%.
to buss 17
17. veebr. 2024 01:26
ma ei tea mis p sa ajad, tee omale selgeks kus algab Tammsaare tee. 17 liin pole asjagi Järvevana ja Tammsaare liitumisega , 17 liin oli mööda Nõmme teed (Kotka nurgas ühendab liin Lilleküla raudteejaama kaudu tulijaid sellele Mustamäe suunale) ja üle Tammsaare , Retke teele - seal olevad põhilised - Kiirabijaam , Vabariiklik Lastehaigla, Vabariiklik morg, Põhja piirkonna (Eestis on ka Lõuna piirkond, Tartu Kiirabihaigla) ehk Regionaalhaigla, samas on 200 m - Justiitsi Kohtulaborkeskus. *** Tohlakatele, kes ikka ei saa aru - liini nr. 17 võinuks jääda samaks ja pikendada Ljasnamäää Selisse või kui oli tarvis teha uus liini nr.67, miks ta ei või teha sissesõitu Bussijaama nagu oli - seal on muuseas Cargo pakkide vastuvõtt ja omalajal planeeriti sinna ka INVA tualett. Ilmselt siinsed kirjutajad on enamus ühed pvenitajad , ei tea raskustest midagi ja Kaugliinidega sõidavad-reisijad ka INVA vajadustega , st. et teie persev ühes teemas vingute -et talvel linn libe ja koristamata ja siis unustate ära -et Bussijaama peavad nüüd ka saama üle paljude ristmike ja trammiteede kõik , olenemata tervisest. ------------------------------------------------------ Mitte 17 ei saanud mõttetuks, vaid siis tehti 17a ja siis 15 jne. , 23 liin oli teisiti. Nüüd kogu Filtri rajoon Kaitseväe ala, kinnine. Kaotati EV ajal ka Sõjamäel olnud Bussipark. Seda pole meil mõtet arutleda. *****Teemaks on , miks ei saa liin 17 ümbernummerdatult teha sissesõitu Bussijaama? Muudeti liini nr.
to 15. veebr. 2024 20:50
17. veebr. 2024 01:44
Miks sa valetad inimestele, sõida autoga - see on sinu probleem ja Tallinn on tahtnud saada Roheliseks linnaks, nii ju see SDE vilistab ja 15 min linn. Bussijaama peatusest Bussijaamas (!) võttis 17 bussil aega Sütiste teele(Tervise peatuseni tänu ÜT radadele , aega 18 minutit), ülejäänud aeg kulub - Sõpruse pst. , Vambola - Liivaku-Ehitajate-Männi-Keskuse (trolli lõpp-peatus hea ümberasumiseks) -Sütiste tee (TTÜ spordikompleksi poolses otsas ja nüüd veel üks spordikompleks seal) ja s/a parkla - Pargi ja reisi, mitte ära aja mula siin niisama üldistades - Mustamäele 30 min(jah, selle viimase ringiga lõppu jõudes, kokku on 30 min aga seda ei muuda vähemaks ega rohkemaks liini numbri muutmine või Bussijaama sissesõidu mittetegemine). Lasnjamääälaste saamine trammile , on neil samasuunaliselt küllaga busse, mis veavadki neid trammile , Majak, peatusesse. Seega pole see ka põhjenduseks - ühe peatuse liigutamine Türnpu ja teise , Tartu mnt. ristile. Tean täpselt , kaua buss sõitis Kesklinnast või Bussijaamast. Mul oli Tervise peatus 100 sammu. **********ja veelkord , küsimus pole liinipikenduses - pigem oleks võinud numbri muutmata jätta ja kui muudeti , siis jätta igaljuhul Bussijaama sissesõit alles - ehk täissöönud suurepalgalised s/a omanikud ja suured plärajad Rohelisusest , te ei jäta seda muljet. Loodetavasti jõuab pärale , millest on jutt , vastasel juhul on lihtsalt tegemist lambakarjaga