"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
VIDEO. Abilinnapea Betina Beškina: Tallinn jätkab sotsiaaltranspordi teenuse osutamist senisest suuremas mahus (0)
15. veebruar 2024
Tallinn eristub kõigist teistest omavalitsustest nii sotsiaaltranspordi kasutajate arvult kui ka pakutavate teenuste liikidelt. Foto: Albert Truuväärt

Tallinnas kavandatavate sotsiaaltranspordi muudatuste eesmärk ei ole kärpida teenuste mahtu ega hinda, vaid tagada sotsiaaltransporditeenus kõigile erivajadustega inimestele ja seda ka teenuse saajate arvu kasvades. Sotsiaaltranspordi eelarve on viimase viie aastaga suurenenud kaks ja pool korda, tänavu on linnaeelarves selleks 3,2 miljonit eurot.

Abilinnapea Betina Beškina sõnul on linn koostöös erinevate sihtgruppidega pidanud arutelusid sotsiaaltranspordi korralduse üle alates möödunud aastast ja see protsess kestab veel praegugi. „Seega, me ei ole midagi lõplikult lukku pannud ega otsustanud, sest arutelud sihtgruppidega on veel pooleli,“ rõhutas Beškina. 

Abilinnapea märgib, et laiem arutelu teenuse saajatega on saanud alguse lepingu lõppemisest 2024. aasta suvel riigihanke korras taksoveoteenust osutava partneriga AS Forus Takso. „Praeguse lepingu lõppemisel tuleb linnal teha uus hange ja praegu me ei tea, kes hakkaks tulevikus taksoveoteenust osutama,“ selgitas Beškina. „Kahtlemata on suur tunnustus, et kliendid on taksoveoteenuse osutajaga rahul. Ka ettevõte on selle aja jooksul sotsiaaltranspordi teenusesse panustanud, sest teatavasti ei olnud ka temal hanget võites veel sellist võimekust ja kvaliteeti kui praegu. Seega on sotsiaaltransporditeenuse osutamine väljakutseks igale ettevõttele, nõudes nii täiendavat ressurssi kui ka panustamist kompetentsi tõstmisesse.“

Abilinnapea Betina Beškina: “Ainuüksi aastatel 2021–2022 kasvas juhuveo sõitjate arv ligi 300%.”
Pilt: Mats Õun

Sarnases olukorras oli abilinnapea sõnul 2021. aastal ka AS Tallinna Linnatransport, kes võttis toona üle AS-lt Termak Autopark erivajadustega inimeste igapäevase liini- ja juhuveoteenuse. „Linna transpordiettevõttel tuli ja tuleb tänaseni teha täiendavaid investeeringuid turvalise ja kvaliteetse teenuse tagamiseks, sest kasutajate arv on aastatega kasvanud. Ainuüksi aastatel 2021–2022 kasvas juhuveo sõitjate arv ligi 300%,“ märkis Beškina.  

Tallinnas on sotsiaaltransporditeenuse saajate koguarv viimase viie aastaga kasvanud 40%. 2023. aastal oli teenuse saajaid ligi 3700 – sh üle 1500 taksoteenuse kasutaja – ning seepärast soovib linn jätkuvalt leida ja tagada paindlikke võimalusi, et kindlustada erivajadusega linlastele turvaline ja ohutu sõit nende vajadustest lähtuvalt.

„Tallinn eristub kõigist teistest omavalitsustest nii sotsiaaltranspordi kasutajate arvult kui ka pakutavate teenuste liikidelt,“ ütles abilinnapea. „Kuid kindlasti ei saa me teenuse saajate kasvu juures rääkida eelarve kärpest ega linna panuse vähendamisest teenuse osutamisel. Vastupidi – viimase viie aastaga on sotsiaaltranspordi eelarve kasvanud Tallinnas kaks ja pool korda, tänavu on linnaeelarves selleks 3,2 miljonit eurot. Tallinna sotsiaalhoolekande valdkonna eelarve tervikuna on eelmise aastaga võrreldes kasvanud 22% ja moodustab 15% kogu linnaeelarvest. Meie jaoks on olulised kõik inimesed, kuid abivajajate arvelt ei ole me teinud ega plaani teha kärpeid.“  

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Seotud artiklid