"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Elektritõukerataste parkimisala on kavas laiendada Kadriorgu ja Telliskivisse (0)
12. märts 2024
Sel aastal on kavas parkimisala laiendamine Kadrioru ja Telliskivi suunal. Foto: Mats Õun (arhiiv)

Mullu katsetati koostöös elektritõukerataste renditeenust pakkuvate Bolti ja Tuulega Tallinna kesklinnas tõukerataste parkimisalasid. Pilootprojekt vastas ootustele ning sel suvel on plaanis ala laiendada Kadrioru ja Telliskivi suunas. Täpsemad parkimiskohtade asukohad ning arv selguvad lõplikult maikuus.

Abilinnapea Vladimir Svet märkis, et elektritõukerataste parkimise korraldamise peamine eesmärk on tagada eelkõige jalakäijate ohutus ja seeläbi kujundada kvaliteetsem linnaruum, kus kõik saavad turvaliselt ja mugavalt liikuda. „Eelmisel aastal kesklinnas katsetatud elektritõukerataste parkimisalade süsteem oli edukas ning seetõttu on plaanis koostöös ettevõtetega sellega ka jätkata. Suutsime muuta linnaruumi jalakäijatele turvalisemaks ning ka korrastada seda, kuna renditõukerattad asusid kindlates kohtades,“ lausus Svet.

Sel aastal on kavas parkimisala laiendamine Kadrioru ja Telliskivi suunal. Tallinna transpordiamet paneb koostöös teenusepakkujatega hiljemalt mai alguseks paika parkimiskohtade täpsed asukohad, misjärel markeeritakse need linnaruumis teekattemärgistuse või pollaritega. Sel ajal teevad teenusepakkujad ka vajalikud seadistused rakendustes.

Tõukerataste parkla Wismari tänaval.
Pilt: Albert Truuväärt

Bolti valitsussuhete juht Henri Arrase sõnul on ettevõtte jaoks on oluline, et kõigil oleks mugav ja turvaline linnas liigelda. „Laiendades elektritõukerataste parkimisalasid Kadriorgu ja Telliskivisse, anname panuse meeldivama ja mugavama linnaruumi kujundamisel. Meie kogemus ja saadud tagasiside näitavad, et kui parkimisalad on planeeritud hästi ja piisava tihedusega, on see kõigile osapooltele hea lahendus,” ütles Arras.

Tuule tegevjuht Raivis Ozoliņš pidas samuti eelmise aasta pilootprojekti edukaks ning leidis, et ka Riias, kus firma teenust pakub, oleks hea võtta eeskuju Tallinnast. „Ühelt poolt nägime, et asukohapõhised piirangud parkimisele parandasid märgatavalt tänavapilti, teisalt võtsid kliendid muudatused hästi omaks. Kuigi seoses paindlikkuse vähenemisega kahanes pisut sõitude arv, usume, et operaatori panus on oluline, et saavutada parem linnakeskkond. Seega parkimisalade laiendamine Tallinna kesklinnas, kus inimeste liikumine on tihedam kui ülejäänud linnaosades, on hea ühine initsiatiiv. Siinkohal kiidan ka Tallinna linna meeskonda, kes on parkimiskohtade loogika koos operaatoritega korralikult läbi mõelnud,“ rääkis Raivis Ozoliņš.

Parkimisalade asukohtade valikul võetakse arvesse nii liiklusohutust kui ka kasutajamugavust. Eelistatud on kohad, mis asuvad jalakäijate otsesest liikumisteest veidi eemal, samuti ristmike ja liikumisteede läheduses, kuid mis ei piiraks nähtavust ega häiriks liigselt mootorsõidukite liiklust. Renditeenuse kasutajamugavuse jaoks on tähtis, et alad oleksid kergesti märgatavad ja kasutatavad ning et need moodustaksid piirkonnas vastavalt nõudlusele arvestatava võrgustiku.

Uus elektritõukerataste parkimiskord hakkab plaanide kohaselt kehtima suve alguses, vastavalt sellele, kuidas kõik osapooled oma ettevalmistustöödega valmis saavad. Sellest antakse täiendavalt eraldi teada.

Eelmisel aastal rajati testperioodiks kesklinna 126 spetsiaalselt tõukerataste parkimiseks mõeldud ala, mille kavandas Tallinna transpordiamet koostöös Tuule ja Boltiga. Pilootala piirnes kesklinnas Toompuiestee, Kaarli puiestee, Pärnu maantee, Laikmaa tänava, Rävala puiestee ning Liivalaia, Suur-Ameerika, Endla ja Tehnika tänavatega.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Seotud artiklid