"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
VIDEO JA GALERII. Tallinnas protestisid inimesed kavandatava automaksu vastu (2)
17. märts 2024
Täna toimus meeleavaldus automaksu vastu "Ei automaksule!". Foto: Ilja Matusihis

Plaanitava automaksu vastu protestijad kogunesid pühapäeval kella 11 ajal Tallinnas Vabaduse väljakule ja hakkasid kella 11.30 paiku ühise rongkäiguna Suur-Ameerika tänavas asuva superministeeriumi ette liikuma, et pidada seal maha meeleavaldus.

Ühine rongkäik meeleavaldusele sai alguse pühapäeval, 17. märtsi kell 11.30 Vabaduse väljakult ja maksuvastane protest jätkus keskpäevase meeleavaldusega superministeeriumi ees Suur-Ameerika tänaval. Rongkäiku eesotsas kulges eakas Audi 80, mis nüüd peaks langema maksu alla, mis moodustas arvestatava osa auto maksumusest. Keskpäevasel meeleavaldusel superministeeriumi ees kõlasid sõnavõtud ja nõutakse ühiselt automaksu plaanist loobumist, rahvale näidati maksulohet ning ühiselt moodustati inimkett ümber ministeeriumi. Automaksu vastaste tuju hoidsid üleval Boris Lehtlaan ja Are Jaama.

Vaata galeriid (74)

Rahandusminister Mart Võrklaev on automaksu kohta ETV „Esimeses stuudios“ selgitusi jagades öelnud, et 1992. aasta Audi maha müües saab osta endale säästlikuma auto. Minister Võrklaev saab nüüd näidata isiklikku eeskuju, kuidas on võimalik eelmisest sajandist pärit Audi abiga jõuda säästlikuma sõidukini. 1989. aasta Audi 80 maksis 600 eurot.

Selle auto automaks oleks 50 eurot ja hinnanguline registreerimistasu oleks sarnasel autol automaksu realiseerudes üle 1500 euro.

Keskerakonna esimees Mihhail Kõlvart osutab, et aasta tagasi Riigikogu valimiste eel ei rääkinud ükski erakond automaksust ega teistest maksutõusudest. “Rahvakogunemisel anname valitsusele selgelt mõista, et rahvas ei ole andnud neile õigust ega mandaati uute kõrgete maksude kehtestamiseks ega teisteks maksutõusudeks. Automaksu kehtestamine ning teiste maksude tõus lööb kõige valusamalt maapiirkondi, suurperesid ning kõiki neid, kelle igapäevane iseseisev toimetulek sõltub liikumisvahendist,” selgitas Kõlvart.

Keskerakonna esimees ja Tallinna linnapea lisas, et automaks tuleb ajal, mil maksumaksjal on hinnatõusude ja laenumaksete kasvu tõttu niigi suur koorem ning inimeste toimetulek halvenemas. “Eesti on suurima hinnatõusuga riik ning uus kavandatav automaks on Euroopas üks kõrgemaid. Automaksu ei toeta 76% Eesti inimestest, kuid valitsus arvab ikka, et võib teha, mis tahab,” ütles Kõlvart.

„Eesti inimesed vaesuvad, aga valitsust juhtiv Reformierakond ei paista seda mõistvat,“ lisas Kõlvart ning kutsus kõiki, kes on automaksu vastu, meeleavaldusel osalema, et teha rahva hääl lõpuks ometi valitsusele kuuldavaks. „Tulge ja andke automaksule oma vastuhääl!“

Kõik soovijad olid oodatud ühinema nii meeleavaldusega superministeeriumi ees kui ka rongkäiguga.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

maks
18. märts 2024 20:53
majandus.postimees.ee/7341494/raport-eesti-on-ainus-automaksuta-euroopa-liidu-riik lounaeestlane.ee/autoomanike-liit-eesti-automaks-tuleb-isegi-kallim-kui-saksamaal-lisaks-tuleb-maksta-seisva-auto-eest/
Minu Arvamus
18. märts 2024 15:37
Kui automaks seostada keskkonna saastega, siis peaks see maks olema seotud kütuse kulu ja sõidetud kilomeetritega. Kui seostada vara maksuna, peab enne auto väärtuse ära hindama. Seega on tegemist vaid valitsuse eelarveaukude lappimisega.