"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Tallinn lammutab Kristiinesse ebaseaduslikult ehitatava maja (10)
10. aprill 2024
Mõtuse 25a asuva kinnistu omanik on eiranud kõiki kahe aasta jooksul tehtud ettekirjutusi. Foto: Tallinna linnaplaneerimise amet

Tallinna linnaplaneerimise amet laseb asendustäitmise korras lammutada Kristiine linnaossa ebaseaduslikult rajatava hoone, kuna ehitamiseks puuduvad vajalikud projekteerimistingimused ja ehitusluba.

Mõtuse 25a asuva kinnistu omanik on eiranud kõiki kahe aasta jooksul tehtud ettekirjutusi.

Tallinna abilinnapea Madle Lippuse sõnul on tegemist ühe keerulisema juhtumiga linnaplaneerimise ameti senises praktikas, mis on ka avalikku tähelepanu pälvinud ning kindlasti pretsedendiga, sest viimati kohaldas linn sundtäitmist ligi 20 aastat tagasi.

„Linna jaoks on lammutamine äärmuslik meede, kuid muude vahenditega pole õnnestunud ebaseaduslikku ehitustegevust peatada. Omanik on ignoreerinud kõiki esitatud ettekirjutusi ja tähtaegu ning jätkanud ehitustöid,“ rääkis Lippus. „Oleme alati soovinud jõuda mõistlikule ja tulemuslikule lahendusele. Ent antud juhtumi puhul on tegemist seaduserikkumisega ning ehitus- ja planeerimisseadusest tulenevad nõuded kehtivad siiski kõigile elanikele võrdselt.“

Mõtuse 25a kinnistul asuv maja.
Pilt: Tallinna linnaplaneerimise amet

Linnaplaneerimise ametile esitati 2022. aasta aprillis pöördumine seoses ehitamisega Mõtuse 25a kinnistul. Samal kuul tegi amet paikvaatluse koos ettekirjutusega ehitamine kohe lõpetada. Tänavu mais selgus, et omanik on jätkanud ehitamist hoolimata ameti ettekirjutusest ja ehitusloa puudumisest.

Tallinna linnaplaneerimise ameti juhataja Martin Karro lisas, et kinnistu omanikuga on korduvalt kohtutud, infot jagatud ja nõustatud. „Sellele vaatamata on ehitustöid jätkatud. Alternatiivina kogu hoone lammutamisele oleme pakkunud Kristiine linnaosa üldplaneeringule ning piirkondlikule hoonestuslaadile vastava ehitusprojekti esitamist ja sellele vastavalt hoone osalist lammutamist. Ka seda nõuet pole täidetud,“ märkis Karro. „Planeering ei ole lihtsalt formaalsus, vaid kokkulepe omaniku, ümbritseva kogukonna ja linna vahel, mille eesmärgiks on meile kõigile meeldiv elukeskkond. Meie eesmärgiks on, et linnaruumi mõjutavad kokkulepped sünniks osapoolte koostöös ja et neist kinni peetaks.“

Tänavu esimeses kvartalis on kinnistu omanikule teatatud nii kohtumisel kui ka mitmel korral kirja teel, et kui vabatahtlikult ettekirjutust ei täideta, läheb hoone lammutamisele. Kinnistu omanik ei ole kasutanud oma õigust vaidlustada ettekirjutust, rakendatud sunnirahasid kogusummas pea 60 000 eurot ega linnale teadaolevalt ka planeeritavat asendustäitmist.

Juhul, kui kinnistu omanik ei lammuta maja enne 28. aprilli, alustab amet ebaseadusliku hoone lammutamist 29. aprillil ja tööd kestavad kuni 17. maini. Lammutamine läheb maksma 16 104 eurot ning see raha nõutakse sisse kinnistu omanikult.

Kommentaarid (10)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

MesiMumm
14. apr. 2024 07:49
Huvitav vanalinn tuleks ka maha võtta sest pole neil ka ehituslubasid tra punni riigis elame
Jaan
13. apr. 2024 10:08
Selle Haapsalu raudteega selline lugu et unustatakse veel üks grupp kasutajaid-hiidlased
Naljanina
12. apr. 2024 09:25
“Tänavu mais selgus…” Aprill, seltsimehed! 🤣
hõivajad
12. apr. 2024 05:33
kõik ebaseaduslikult ei saa HÕIVATA
?
10. apr. 2024 21:27
ehitusluba pole aga planeeringus on lubatud 2 korrust ja kinnistu täisehitus% , samuti hoone maksimumkõrgus. Seega lammutada saab vaid planeeringus mittevastavuses oleva kuigi ehitusluba pole. Algselt on linn ka nii ju mõelnud ja esitanud - nüüd tuleb välja , lammutame kõik
Kena maja
11. apr. 2024 16:17
Ei näe viga laita. Leppige kautsjon, jätke maja rahule.
Rahulikumalt paluks
12. apr. 2024 07:02
Enne kui oma arvamusega välja tulla, tasuks ehk natuke ka kogu taust ja teema endale selgeks teha. Lisaks muidugi veel ka seadusandlusega natuke paremini kursis olla. Kui ise ei viitsi otsida siis olgu või alustuseks üks viide: "https://www.err.ee/1609114460/pealtnagija-uuris-tallinnasse-lubadeta-ehitatud-maja-lugu".
EV on lubatud teatud grupile ....
12. apr. 2024 23:11
teatud ehitused, rajatised mereäärsetel keelualadel ehituseks ja rannajoone muutmised, järvede-jõgede hõivamine jne. , kellel hakati lammutama ? ei hakatudki, sest keskkonnametnikud leidsid lõpuks - lammutamine toob rohkem kahju kui vale ehitus:). Kuidas järelevalve üldse nii aeglaselt saab toimida ? kõik ametnikud saavad kõrget palka ja kummaline on - et hiljem selgub : Tallinnas on sissesõitnud setud, kes lahendavad ametnikena linna probleeme , Tartus on Tallinnast ümberkolinud ja kaevavad parke ringi Sükudeks , Aitümmad otsustavad - et Haapsalusse pole rongi vaja , vaid Tallinna on vaja maapealset või maaalust metrood (selle asemel et vähendada sissetulevat kohalikku transporti ) jne. Haiged on , eks ole ? Integreeritud teistega kokku koolides ja lasteaedades ning nüüd mängivad suurte rahadega .... See idiotism alles hakkab rakenduma Vabamüürlaste poolt. Kõik nende heaks!
Aga muidugi
13. apr. 2024 08:49
Ei ole Haapsallu mingit rongi vaja. Alla 10 000 elaniku ja lähiümbrusest ehk paar tuhat juurde. Sellise näpuotsa täie inimeste jaoks kümneid miljoneid maksvat raudteed ehitada ja seda veel hiljem riigieelarvest üleval pidada ei suuda isegi maailma rikkaimad riigid, mida siis veel tänini suuresti El abirahadest elatuvast EV-st tahta. Täitke esmalt maa lastega, küll siis tulevad hiljem juba ka rongid ja muu, mitte ärge uskuge, et just nukralt võsa vahel logistav inimtühi rong on see, mis teil veel õnnest puudu on!
to Aga muidugi
16. apr. 2024 22:34
millest sa räägid ? kuskandist sa üldse oled pärit ja mida sa tead sealsest ? Uuri Piirsalu-Risti -Kullamaa -Uuemõisa -Haapsalu -Vormsi -Hiiumaa arengut ja Lihula-Saaremaa . Ilmselt sa ei tea tuhkagi ja samas ongi vaja arengule lisa , garantiina - et ei peaks sõitma autoga tööle Tallinna või puhkama Läänemaale. Lääne maakonnas elab 20000, Saare maakond 30000, Hiiu maakond ca 9000 ja + turistid ja + suvitajad sissekirjutuseta . Kui neist kasutab ÜT 1/9 , siis kujuneb ÜT kasutajaks ca 10000(osa kasutab bussi, lennukit) , kuna raudtee on kindlaim vahend ja vajalik on vaid parklad , Pargi-Reisi . Potentsiaalseks liiklejaks Tallinna suunal tööle, arstile, on arvestades pensionärid maha , kes igapäevaselt ei liigu - jääb täituvuseks 1000 reisijat päevas (see eeldab vähemasti vajadust 5- 6 rongi kõikidel päevadel kuni Rohukülani). Ristil- alates on ka liikumine suunal, Haapsalu.