"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Järgmised trammiteed rajab linn piki Putukaväila serva Pelguranna poole ja Liivalaia tänavale (6)
15. mai 2024
Vanasadama trammitee ehitus. Kuhu pannakse maha järgmised trammirööpad? Foto: Jelena Rudi

Pelguranna tramm on oluline Põhja-Tallinna liikuvuse ja ligipääsetavuse lahendamisel, mida mõjutab linnaosa kiire areng ning elu- ja töökohtade lisandumine. Aasta algul saatis linnavalitsus kliimaministeeriumile ettepaneku Euroopa Liidu rahastuse saamiseks pealinna trammiteede võrgu laiendamiseks.

„Kui räägime näiteks Patarei ala arendamisest, Krullist või ka Kopli liinidest, siis saab ainult tervitada, et on hakatud vanu hooneid ja piirkondi uuesti väärtustama. Selle kaudu tuuakse juurde ka kvaliteetset uut, mida praegused Eesti arhitektid, arendajad ja ehitajad pakkuda suudavad. Nende alade arendamine pakub linnaehituslikult suurt rõõmu,“ rääkis Tallinna abilinnapea Madle Lippus.

Ta tõi esile, et Põhja-Tallinnas on palju eri tüüpi väärtuslikku arhitektuuri, seda nii puitarhitektuuri kui ka tööstus- ja militaararhitektuuri vallas. See on suureks väärtuseks mitmekesisuse seisukohalt.

„Praegu on väga kiires arengus just Krulli kvartal, kus lähiajal näeb kindlasti suuri muutusi. Tasapisi liitub see piirkond orgaaniliselt Kalamaja otsaga, mida me näeme nii teenuste liikumisest kui ka kasvõi vaba aja veetmise kohtade tekkest järjest rohkem Põhja-Tallinna poole.“

Krulli kvartalis on selle tarvis tehtud ka palju tööd. „Kuigi sellel vanal tööstusalal uusi arendusi veel napib, siis seda piirkonda järjest korrastatakse ja puhastatakse. Seda avatakse järjest linnainimestele, et nad saaksid selle uue miljööga tasapisi harjuda,“ ütles abilinnapea.

Vaadates liikumist Kalamajast Koplisse, siis juba näeb järjest uute inimeste liikumisteede avanemist. Seepärast on see areng tema hinnangul väga tervitatav. 

Põhja-Tallinna arengu ühe olulise etapina soovib linna rajada järgmise uue trammitee piki Putukaväila serva Pelguranna poole. Aasta algul saatis linnavalitsus kliimaministeeriumile ettepaneku Euroopa Liidu rahastuse saamiseks pealinna trammiteede võrgu laiendamiseks.

Pelguranna tramm on oluline Põhja-Tallinna liikuvuse ja ligipääsetavuse lahendamisel, mida mõjutab linnaosa kiire areng ning elu- ja töökohtade lisandumine. Samuti aitab see omavahel ühendada linnaosa lääne- ja idaosa ning parandada Põhja-Tallinna haridusasutuste ja tõmbekeskuste ligipääsetavust (Balti jaam, Telliskivi, Krulli ja Paavli arengualad, linnaosavalitsus ja Stroomi rand). Trammitee hakkaks osaliselt kulgema piki Putukaväila serva. Lõplik trassivalik selle liini lõpuosas on veel täpsustamisel ja selgub lähikuudel.

Kohalike elanike kaasamise ja projekteerimistingimuste menetlemisega loodetakse alustada aga juba sel aastal. Seejärel algaks projekteerimine, mis võtab aega paar aastat. Ehitus saaks alata 2026. aastal ning see hõlmaks ka Liivalaia trammitee rajamist. Elanikke soovitakse kaasata kolmel korral: projekteerimistingimuste menetlemisel, eskiisi valmimisel ja põhiprojekti valmimisel.

Trammiteede valik tugineb linna poolt tellitud “Tallinna ja Harjumaa kergrööbastranspordi teostatavus- ja tasuvusanalüüsil” (2019), “Trammiteede tänavaruumi uuringul” ning liikluse modelleerimise tulemustel.

Lippus on rääkinud, et lisaks liikuvuse edendamisele on eesmärk tõsta ka kavandatava linnaruumi kvaliteeti. Pelguranna asum on Põhja-Tallinna kõige suurema elanike arvuga ja kompaktseim piirkond, mille liikuvusprobleeme suure veovõimega trammi toomine olulisel määral lahendab,” selgitas ta.

Kahe trammitee ehituse maksumus on kokku ligi 52,8 miljonit eurot, millest 70 protsenti tuleks välisrahastusest ja 30 protsenti Tallinna omafinantseeringust.

Kommentaarid (6)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Ats
16. mai 2024 05:59
Pelguranna tänavale tramm on suur lollus. Miks rikutakse inimeste rahu ? Kas on tehtud uuringuid millist müra ja vibratsiooni hakkab tramm majade vahel tekitama. Elanikelt pole keegi küsinud ! EI TRAMMITEELE !!!!
Ossinovski koos reformiga sulgevad Pealinna lehe ja Tallinna TV uudised
17. mai 2024 17:08
....ja varsti ei teagi keegi, mis linnas toimub. Et igal linnaosal jääb oma leht - need tuleks sulgeda, sest need on poliitiliste fruktide ja tervikut mittepuudutavad. Tallinn on pealinn, Tallinn on enamus Eesti rahvastikust ja enim külalisi on Tallinnas, samuti välismaal elavad eestlased tahavad teada Tallinna kohta tervikuna uudiseid , mitte mingist külalehest otsides. Seega uus koalitsioon toidab praegu vandilikku programmi. Tallinna uudised TV osa võinuks seada eraldi osaks ERR uudiste blokis AK lisana ja Tallinna teavad ikka LV töötajad paremini kui vahel ERR poolt "lavale" toodud teater
Mats
17. mai 2024 21:07
Kust otsast sina võtad, et trammiteed vibreerivad maju? Ütle mulle kuidas siis Helsingis inimesed elavad? Või oled sa nõrgukesem kui nemad? Seal ongi sinu uuring. Totaalne lamemaalase mõtteviis.
Priit
16. mai 2024 02:27
Pelguranna trammi mõte on päris hea, aga see, et praegu terve suvi läbi on ilma asenduseta trammitee lõik mere puiesteelt balti jaama, on küll suur sigadus. Võiks panna näiteks bussi 34 sõitma mere puiesteelt balti jaama välja. Sellest oleks suur abi igatahes.
?
16. mai 2024 04:45
miks 34 ? 1 või 8 võivad selleks olla. 34 on niigi väga pikk liin . Mis on Pelguranna trammis head - äkki selgitaks ?
Putukaväilale
15. mai 2024 16:18
on juba määratud möödunud aastal trammita 7,5 miljonit , parkideks. see on vast ikka suur pesu rahale. Tramm - kui hakatakse peale pargi rajamist ehitama , kuhu kaob juhtmõte 2021.a. kirjes olnud väila iseloomustusest - et piirkonnas on tohutul hulgal looduslikku ja vajalikku sorte - nii fauna kui floora säilitamiseks. Nüüd siis tohutud kaevamised ja sekkumised - vähemasti 3 aasta jooksul ? Miks on trammi sinna väilale üldse vaja - Stroomi ranna haisemine ja külm vesi ning Eesti lühike suvi , piisab kui ratastel sinna liiguvad või jalutavad. Trammi osas läbikukkunud projekt . Ma saaksin aru , kui tramm läheks sealt läbi Hipodroomi arenduse kuni Merimetsani-Seewaldini. Ja selle maksaks kinni arendaja vähemasti 50% . Praegu on muutunud elu huvitavaks - arendajad ehitavad büroosid ja kortereid ideaalmaastikele, kuid muu taristu peab maksma keegi teine kinni ?!