"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Aas: raudtee võib jõuda Ristini 2022. aasta lõpuks (1)
10. september 2020
Ilja Matusihis/ Foto on illustreeriv

"Kui suudame riigieelarve kõnelustel leida Turba–Risti ehitustegevusteks raha, siis saaksime ehitushanke välja kuulutada kõige varem järgmise aasta teises kvartalis," rääkis majandus- ja taristuminister Taavi Aas. 

Kui Haapsalu suunalise raudtee kõik projekteerimis- ja ehitushanked ning ka ehitus ise kulgeb suuremate tõrgeteta, võib raudtee Aasa sõnul Ristini jõuda kõige varem 2022. aasta lõpuks, vahendas BNS Lääne Elu. 

Teisipäeval kuulutas Eesti Raudtee välja Turba– Ellamaa raudteelõigu projekteerimistööde hanke, millele oodatakse pakkumusi kuni 30. septembrini. “Turba ja Ellamaa raudteelõigu pikkus on pisut üle viie kilomeetri. Projekteerida tuleb muldkeha, rööbastee, ülesõidud, ülekäigud, ooteplatvorm ja viadukt üle maantee ning truubid ja sillad,” selgitas Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. 

Raudteeviadukt rajatakse üle Ääsmäe–Haapsalu maantee. Kui hankevõitu ei vaidlustata, saaks projekteerimistöödega alustada veel selle aasta lõpus. Projekteerimiseks kulub viis-kuus kuud. Ka järgmine, Ellamaalt Ristini ulatuva kümne kilomeetri pikkuse lõigu projekteerimise hange peaks Vjatkini sõnul välja kuulutatama veel sel aastal, tõenäoliselt paari kuu pärast. Sellegi projekteerimine võtab aega kuni pool aastat.

Tehniliste tingimuste kokkuleppimine

“Praegu käib tehniliste tingimuste kokku leppimine Lääne-Nigula vallaga, kelle territooriumile jääb järgmine projekteerimisse minev lõik,” ütles Vjatkin Lääne Elule.

Lääne-Nigula vallavanema Mikk Lõhmuse sõnul on nii e-kirja teel kui ka telefonivestlustes arutatud näiteks seda, kuhu tuleksid jaamahoone juures ülekäigukohad ja parklad. “Ametlikku kirjavahetust pole veel toimunud. Laias laastus on kõik asjad aga teemaplaneeringuga paika pandud,” ütles Lõhmus.

Riigieelarves on praegu Turba– Rohuküla raudteelõigu ehituse ettevalmistusteks ette nähtud kuni kaks miljonit eurot. Millal ja mitmes järgus aga ehitamiseks läheb, ei ole Vjatkini sõnul praegu veel selge. “Ehitusotsus sõltub riigi eelarvest ja suunistest,” selgitas ta.

Majandusministeerium näeb, et ehitushange on mõistlik teha kogu lõigu peale korraga ehk Turbast Ristini. “Kui suudame riigieelarve kõnelustel leida Turba–Risti ehitustegevusteks raha, siis saaksime ehitushanke välja kuulutada kõige varem järgmise aasta teises kvartalis,” ütles Aas.

Järgmise aasta eelarvet hakkab valitsus ette valmistama veel sel kuul. Esimeses järjekorras tuleb kokku leppida eelarvestrateegias. “Kui otsustatakse Turba–Risti lõigu ehituseks raha eraldada, saab kiiresti edasi minna. Kui peaks olema prioriteetsemaid projekte, võib ehitus edasi lükkuda,” nentis Aas.

Ta lisas, et kui kõik läheb ilma probleemideta, oleks võimalik raudtee Ristini valmis saada kõige varem 2022. aasta lõpuks. 

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Risti Tallinnamaa
10. sept. 2020 09:15
Ammu aeg Risti kui Suur-Tallinn tagamaa Tallinnale elik kõik Talina kokku nagu Mõisa Jürka ütles. Ja õieti ütles. Mujal las siis hunt ulub rajame Rohelise Idavalli täpselt Adolf Aloizovitši suunistel Hiid-Vene ja Suur-Saksamaa vahele.