"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
uus maks Rahandusminister Võrklaev: automaks peaks olema CO2-põhine. Rohkem peaksid maksma ka suuremate, uuemate ja võimsamate autode omanikud (2)
27. aprill 2023
Foto Ilja Matusihis

Rahandusminister Mart Võrklaev ütles neljapäevasel vaitsuse pressikonverentsil, et koalitsioonileppes kokku lepitud ja kavandamisel automaks peaks olema süsinikdioksiidi (CO2) heitme põhine, millele lisanduks niiöelda luksuskomponent. 

“Mis on selle maksu mõte, on siis, et see põhiliselt peaks tulema CO2-põhine, et saastamist vähendada. Eeskätt muidugi on saastamisprobleem meil linnades ja ka linnades on võib-olla rohkem suuri autosid, mis tingimata ei ole vajalikud,” rääkis Võrklaev. Teine osa automaksust peaks tema sõnul olema vara- või luksuskomponent, mis rakenduks suurematele, uuematele ja võimsamatele autodele. 

Ministri sõnul saab maks olema ilmselt aastapõhine ja jääks säästlikuma auto puhul alla 100 euro, vähem säästlikumal 100–200 euro vahemikku ning kõige saastavamatel autodel küündiks juba üle 200 euro. 

“Miks me ei leppinud koalitsiooniläbirääkimistel kokku kogu selles maksupaketis, automaksus siis eeskätt, me andsime endale aru, et see on uus maks, see vajab ühiskondlikku debatti, mis on päris hoogsalt käima läinud. See on kindlasti tervitatav,” lisas ta. Võrklaeva sõnul on plaan automaksuga riigikokku jõuda sügisel ning see aasta lõpuks vastu võtta. Kehtima hakkaks maks praeguse kava järgi 2024. aasta keskpaigast. 

Regionaalminister Madis Kallas lubas, et automaksu väljatöötamisel analüüsitakse ka selle mõju maapiirkondade elanikele ehk kuidas maks mõjutaks elu maal üldiselt, samuti piirkondi, kus pole veel mustkattega teid, ning suuremaid leibkondi, eeskätt paikades, kus näiteks talvel on teed raskesti läbitavad ja väiksema autoga liikumine on raskendatud. 

“[Maks] ei tohi kindlasti regionaalset ebavõrdsust suurendada ega panna täiendavat koormust maal elavatele inimestele,” toonitas Kallas. 

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Õigem oleks lihtsam süstee kui küünelakkijatele arvestajate kohti luua Maanteedeameti tabeli järgi
30. apr. 2023 21:05
AUTOMAKSU kehtestamine - minu teha oleks, kõikidele s/a üle 2250 kg täismassi , maksustaks - aasta ja 1500.- Teed ja tänavad, trassid püsiksid korras. JA VEEL - kõik äriregistrisse kantavad sõidukid kuni 10000kg täismassiga - EI TAGASTAKS KÄIBEMAKSU. (siis ei saa liinile mõeldud busse hakata pereautodeks kasutama) mIS SAAKS KORDA SELLEGA ? Sellega saaks korda - et need pehme ajuga rahamehed ja teistele seaduseid väljamõtlevad hilpharakad - ei saaks oma kodukulusid hoida kontrolli all teiste arvel! Selgituseks - tuleks kohaldada s/a mõiste - reisijate kohtade arvuga -st. klassikaline s/a on kuni 7 istekohta ja kuni 1800 cm3. Ülejäänud pursuid, maksku aga makse kõvasti! Et veel rahustada liiklust kogu vabariigis , tuleb Elamurajoonides paigaldada KOV , LOV , poolt ÕUEALA märgid - see keelab igasuguste veokite sisenemise alale väljaarvatud kaubaveol. Täna on aga elamukvartalid veokeid täis - üle 2000kg täismassiga , busse, ja kallureid .... Vähenebki CO2 iseenesest ja tolmu vähenemine, ka müra väheneb. ****Autode maksustamine ja Maa maksutamine -- olge palun Opositsioonis olijad vastu - ET EI LOODAKS UUSI TÖÖKOHTI! Mitte ühtki uut töökohta ei tohi sellega juurde tulla mingissegi sektorisse. Aitab neist muiduleivasööjatest! SELLEST AGA MEEDIA ABSOLUUTSELT ei kirjuta !
AU
28. apr. 2023 20:03
Miks peab kõike järgi ahvima? Varsti on inimesed üksteise peale kadedad nagu Soomes. Militaarmaksu maksaksin hea meelega.