"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Linn plaanib uusi bussiliine Põhja-Tallinna ja Haabersti ning Astangu ja Tiskre vahele (21)
08. jaanuar 2024
MUUTUSTE TUULES. Pealinna bussid hakkavad varsti uusi radu kündma. FOTO: Albert Truuväärt

Tallinna linn kavandab tänavu mitmeid uuendusi ühistranspordi liinivõrgus, mille eesmärk on luua paremad ühendused erinevate linnaosade vahel ning pakkuda rohkem võimalusi mugavamaks ümberistumiseks. Muudatusi saab ilmselt näha aasta teises pooles.

Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti sõnul jätkab Tallinna transpordiamet 2024. aastal liinivõrgu ajakohastamisega ning aasta teises pooles saab linn mitu uut bussiliini. „Ühistranspordi liinivõrk on üks tervik ning selleks, et see vastaks reisijate vajadustele ja tooks rohkem rahvast ühistransporti, jätkame tänavu selle reformiga,” ütles Svet. “Täpsemaid plaane tutvustame aprillis-mais ja kindlasti ootame tallinlaste tagasisidet. Uued liinid võiks tööle hakata aasta teises pooles.”

Tallinna transpordiamet kavandab kõiki uuendusi andmepõhiselt. Aluseks on võetud bussidesse paigaldatud reisijate loendurite andmed, mis näitavad igas peatuses väljuvate ja sisenevate reisijate arvu, lisaks kasutatakse valideerimise andmeid. Muutusi kavandatakse linna transpordimudeli abil, mis kasutab erinevaid andmekorpusi ning aitab arvesse võtta erinevaid liikumisviise ja -vajadusi. Tellitakse ka audit välise eksperdi poolt, mis aitab vajadusel juhtida tähelepanu võimalikele kitsaskohtadele.

„Mullu suvel tehtud muudatused hõlmasid küll kogu linna, kuid keskendusid eeskätt Piritale ja Lasnamäele. Järgmisena pöörame rohkem tähelepanu sellele osale Tallinnast, mis jääb kesklinnast läände. Detailid pole veel paigas, aga meie prioriteediks on kindlasti Põhja-Tallinna ja Haabersti vahelise ühenduse parandamine ning Astangu ja Tiskre asumite ühistranspordi võimaluste mitmekesistamine,” lisas Svet.  

Tallinn uuendab ühistranspordi liinivõrku etapiviisiliselt, sest nii saavad inimesed muudatustega järk-järgult paremini kohaneda. Ühtlasi sõltub liinivõrgu uuendamine taristust, sest mitmes kohas on mugavamate ümberistumiste jaoks vaja luua uusi liiklussõlmi ja korrigeerida ühistranspordipeatuste asukohti.  

Tallinn tegi liinivõrgu uuendamisega algust 2023. aasta suvel, kui neljaks uueks liiniks ühendati omavahel üheksa bussiliini ning väiksemal määral korrigeeriti mõne teekonda.   

Kommentaarid (21)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Astangu
13. jaan. 2024 22:14
Kas Mustamäe ja Astanga ühendamiseks on võimalik pikendada liini 9E kuni Väike-Õismäe peatuseni?
Kert Küla
12. jaan. 2024 22:56
Minu arvates väga mõistlik, et bussiliin number 67 peatub Lasnamäe poole sõites Odra tänaval paiknevas Bussijaama peatuses ning läbib ka Juhkentali tänavat, hea võimalus Keskhaiglast ja Bussijaamast mööda Laagna teed Lasnamäe tagumisse ossa sõitmiseks. Ainult, et buss number 67 peaks kindlasti pöörama pärast Lasnamäe tsentrumi juures asuvat Taevakivi peatust paremale Mustakivi teele ning seejärel sõitma Raadiku peatuseni mööda Mahtra tänavat läbides Mahtra peatust, kusjuures liini lõpuosa kuni Seli peatuseni kulgeks ikka mööda Raadiku ja Ümera tänavat. See looks otseühenduse Mahtra peatuse ja Mustakivi teel asuvate poodide vahel. Linnapoole võib buss number 67 sõita ka üle Raadiku silla kui Laagna teel asuv Mustakivi peatus tõesti nii oluline on. Kuigi mulle meeldiks kui buss number 67 sõidaks ikka mõlemat pidi Mahtra peatuse kaudu, Mustakivis peatub busse niigi piisavalt, kuid Mahtras peatuvad ikka ainult bussid number 35 ja 50.
Sirje Sihiveer
11. jaan. 2024 10:13
Kuidas ja millal on võimalik Järvevana teelt saada kesklinna (Tartu mnt, Estonia, Vabaduse väljak, Toimpuiestee). Praegu on võimalik minna jala bussijaama või Deposse või siis Mustsmäe ja Lasnamäe kaudu kesklinna. See on väga ajamahukas ettevõtmine. Olen rohelise mõtlemise poolt ja autot heameelega kesklinnas väldiksin. 🙂
Aleksandr
10. jaan. 2024 21:52
Palume otseühendust Tiskre ja Kesklinna vahel.
Mustamäkas
10. jaan. 2024 11:52
Tallinn võiks otse ühenduse luua Mustamäe ja Tondiraba jäähalli vahel ( Liin võiks läbida nätieks Akadeemia tee- E Vilde tee-Mustamäe tee- Paldiski mnt-Toom pst-Rannamäe tee-Mere pst-Ahtri tn-Reidi tee-Narva mnt-Vana Kuuli tn- Liikuri tn-Varraku tn-Laagna tee-K.Kärberi tn) Algus peatus Akadeemia tee- Lõpp peatus Priisle.
Linnaisadele
10. jaan. 2024 09:12
Siinseid kommentaare lugedes tulin mõttele, et parim viis liinivõrgu korrastamiseks ei ole mitte olemasolevate liinide kasutust mõõta vaid hoopis korraldada ülelinnaline kõikihõlmav küsitlus, kus iga tallinlane vanusest sõltumata peaks märkima vähemalt kolm talle olulisemat sihtpunkti kuhu ta oma kodust ühistranspordiga ja millise sagedusega liikuda sooviks ning siis juba nende kõigi elanike tegelikke vajadusi arvestavate andmete alusel arvutada välja tegelikult vajalikud marsruudid ja liinigraafikud ning peatuste asukohad, et need siis vastaksid suurema osa linlaste vajadustele. Kusjuures ka mobiiliandmete kasutamine oleks parem praegusest reisijate lugemisest liinidel mida inimesed kasutavad tihti vaid seetõttu, et neilt lihtsalt ei ole kunagi küsitudki, kuhu ja kuidas nad tegelikult üldse sõita sooviksid ja neile sobivamat lahendust pakutudki.
Paesilla
10. jaan. 2024 00:32
Kas 9e ja 46e oleks võimalik ka PAESILLAS peatuma panna!?
lugeja
9. jaan. 2024 17:46
Liin 18 b mis lǎbib laagrit ja läheks mööda järvevanat tartu mntle
Grete
9. jaan. 2024 16:15
Astangule on väga vaja lisa liini.
Stroomirand
9. jaan. 2024 14:59
Väga loodaks lõpuks ka Sõle tn piirkonnast ja Koplist ühe bussiga Lääne-Tallinna haiglasse saada. Praegu kolme eri bussiga vaja vanainimesel liikuda.
Üks ettepanek
9. jaan. 2024 14:54
Pange üks buss liikuma Viimsist Pärnamäe tee kaudu Tallinna. Viimsi valla bussid sõidavad tühjalt ringi, nendega ei saa kuhugi.
Inga Org
9. jaan. 2024 12:03
Puupüsti täis buss ei ole küll mingi põhjus või soov bussiga liikuda. Nr 8 ei kata vajadusi. Nr 43mis balti jaamast väljus oli sobiv lahendus. 8 pidevalt puupüsti rahvast täis, ei taha mõeldagi sellega liiklemist, kohutav. 42 või 41mis liigub ballast samuti mõttetu, liiga harva ja ringiga. 43 oli vajalik, miks pidi selle likvideerima? Sellega liikus alati piisavalt rahvast. Edasi puudub ühendus balti jaamast kadaka pst piirkonda, sinna lihtsalt puudub ühendus. Ja keegi isegi ei suvatse sellega tegeleda. Inimesed peavad tööl käima ja majanduskooli ei pääse ballast.
Luccaranna elanik
9. jaan. 2024 11:45
Tere! Paluks liini ka Luccarannast pärnu mnt poole (kesklinna).
tiskre elanik
8. jaan. 2024 22:57
oleks vahva kui oleks tiskrest kesklinna/balti jaama otsene buss, praegu ümberistumine võtab palju aega
Sirje
8. jaan. 2024 21:24
Kas Tondi tn. saab ühenduse Mustamäe teega mööda Linnu teed, viimati sai 1973. aastal Nõmme teelt Mustamäe teele 17 bussiga, rohkem pole sellist ühendust olnud, Tondi tänavalt hoopiski mitte
Helina
8. jaan. 2024 17:38
Palun bussiühendust Kakumäelt otse Mustamäele lastele, kes käivad koolis. Tänane võimalus Õismäel ümber istuda on väga ajamahukas.
vasjok
8. jaan. 2024 17:17
miks see pealkiri jälle nii vigane on? jutt pole sugugi liinist astangu ja tiskre vahel...
Anu Tserpakov
8. jaan. 2024 16:43
Palun muutke marsuut nr 8 Meelespea,s,seal on väga vähe reisaid peale tulemas.oleks õige Kullerkupu,Nurmenuku,Karikakra,Siniliile,sealt tuleb väga palju inimesi peale,vaadake kui palju rahvast elab seal
Mähekas
8. jaan. 2024 22:24
on ikka väga,väga kurb, sest Õismäele sõit ei pea mitte kohe mööda Reidi teed kulgema. Narva mnt'lt mööda suunamine, mille alusel otsustati, on täiesti arusaamatu!!! Saaks trammile kuidagi. Tondi poole sõites, peab kaks korda ümber istuma.... Meie pisike Tallinn
Tiskre
8. jaan. 2024 11:18
Tiskre omad ja pikaliiva omad sõidavad autodega aga noorukitele koolibuss lihtsalt
Arvamus
8. jaan. 2024 11:55
Ehk see ei olegi niipalju Tiskre omadele, kui vaestele, kes sedasi vaatamas saavad käia, kuidas Tiskres elatakse! Siis umbes nagu välisreisi aseainena!