"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Uuring: Eesti internetikasutajad kaabeltelevisioonist loobuda ei taha (0)
23. märts 2016
Scanpix

Uuringufirma Nielsen internetikasutajate hulgas läbiviidud uuring tulemusel on eestlased kaabeltelevisiooniga rahul ja ei plaani seda asendada kas satelliit- või voogedastatavate kanalitega.

 

Eestis maksab kaabeltelevisiooni edastamise eest 68 protsenti küsitletutest, selgub Nielseni uuringust. Samas on tasulise voogedastuse (VOD) kasutajaid kõigest 4 protsenti. Lätis on vastavad numbrid 65 protsenti ja 2 protsenti. Balti riikidest eristub aga Leedu, kus on kaabeltelevisiooni vaatajaid 51 protsenti ja VOD tasulisi kasutajaid pea veerand – 24 protsenti, selgub pressiteatest.

Plaan vahetada olemasolev satelliidi- või kaabeltelevisiooni leping ainult online voogedastuse vastu, on neljal protsendil Eesti inimestest. Lätis ja Leedus on selliste kavatsustega inimesi vastavalt 13 protsenti ja 15 protsenti.

Teenuse vahetusest huvitatud Eesti elanike madal osakaal näitab, et siinsed kaabeltelevisiooni operaatorid pakuvad head teenust, ütles Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo. “Kuigi 72 protsenti eestlastest vaatab mõnest oma seadmest voogedastust, siis üldiselt ei plaanita tavatelevisioonist loobuda.”

Baltikumis kasutatakse voogedastuse vaatamiseks peamiselt arvutit – Eestis 81 protsenti, Lätis 90 protsenti ja Leedus 85 protsenti. Kõigis kolmes riigis on teisel kohal mobiiltelefon – Eestis 38 protsenti, Lätis 50 protsenti ja Leedus 54 protsenti. Oluline erinevus tuleb välja nutiteleritest VOD sisu vaatamisel: Eestis teeb seda 38 protsenti küsitletuist, Lätis 32 protsenti ja Leedus koguni 46 protsenti. Tahvelarvutit kasutatakse videote vaatamiseks kõige rohkem Lätis – 37 protsenti, järgneb Eesti 34 protsendiga ja Leedu 27 protsendiga. Blu-ray mängijate ja mängukonsoolide kasutamine VOD sisu vaatamiseks on Balti riikides marginaalse tähtsusega, olenevalt seadmest ja riigist 2-6 protsenti.

Nielseni online uuringu käigus küsitleti 61 riigi elanikke. Kuigi online uuringumeetod võimaldab uurida globaalseid trende, annab selline meetod ülevaate ainult olemasolevate internetikasutajate eelistuste kohta. Arenevatel turgudel, kus ligipääs internetile on väiksem, võivad küsitlusele vastajad olla nooremad kui selle riigi elanikkond keskmiselt.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.