"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
DAGO ANTOV: Mõistlik kiirus on see, mida juhid järgivad (1)
21. november 2022
Dago Antov Foto: Albert Truuväärt

Linn soovib keskkonna ja liiklusturvalisuse nimel vähendada kesklinnas teatud kohtades kiirust 40-30 km/h. Uurisime, kuidas linlased piirkiiruse alandamisse suhtuvad.

Mõistlik kiirus on see, mida juhid järgivad
Tehnikaülikooli professor Dago Antov

Mõistlik kiirus on see, mida juhid aktsepteerivad. See oleneb aga mitmest asjast: milline on tänava funktsioon, kui palju on seal sõiduridu, kui lai see on, milline on nähtavus, kus on kõnniteed ja jalgrattateed jne. Lisaks tuleb arvestada, kui tihe on seal liiklus, kui palju autosid, jalakäijaid, kergliiklejaid.

Kõige targem on lahendus, mille puhul piirkiirus ja tänava funktsioon langevad kokku. Meil on magistraaltänavad, kus on suur liiklus, ja seal oleks keeruline madalamat piirkiirust kehtestada. Samal ajal jagub ka väiksemaid tänavaid, kus praegu on kiirus tegelikult liiga suur.

Kiirust ületatakse sisuliselt kõikjal. Samas ei saa tipptunnil ka suurematel tänavatel sõita kiiremini kui 30-40 km/h. Liikluse rahustamiseks tuleb kasutada selliseid mooduseid nagu künnised, tõstetud ülekäigud, kitsamad kohad ja nö jõnksud tänavatel. Igale tänavale tuleb valida just sinna sobivad meetmed.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

see teie etteaste on siis Märgiste tootjate jaoks hea start?
1. dets. 2022 04:28
Et Tallinnas liiklust rahustada - tuleks kõigepealt see rämps märgistus ära koristada - mis määrab tähelepanu võimekust : igasugused Raadio FM ja Kitseküla, Kusaküla, Kassisaba ka Kassita saba , jne.reklaamid- kõik need märgid on riputatud tihti igasuguste ebasobivate kohtade peale - Jalakäijate ületuskohad, valgusfoore poolenisti varjavad jne. On tehtud need Lamatised tänavatele sõidukiiruse piiranguks, on parema käe reeglit kasutatud... , Õueala märgid, ... Mis eesmärk sel kiiruse vähendamisel on ? Kui punast tuld rikutakse või ei anta jalakäijatele teed - siis ei loe ju kiirus. Pealegi kui liikluses on enamus "tankid" - maasturid ja laibakatega - taparelvad. Kellele see teie üritus sissetoov on ? Jälle mingi naljanumber. Tipptundidel - aga see on peaaegu koguaeg Tallinnas , põhitänavatel ja siis ju liikumist ei toimugi - Haberstist tuled Tammsaares kuni Järvevanasse ca 25 min, see on veel hästi. Pärnu mnt. on Viljandi mnt. kaasaarvatud, venimine kuni Tondini. Lõpetage ükskord see idiootsuse külv - kuidas mõelda rahategemiset : toota uusi märke ja teie oma tohutu analüüsiga, mis kuhugi pole viinud nagu see naelrehvide analüüs Taltetsil oli ca 10 aastat tagasi. Betoonist tee - seda ka leiutasite , ometi oli see juba leiutatud I EV ajal. Tehke parem see Vabaduse väljaku Võidusamba asi korda , miljonid lähevad ja rahvas irvitab. See Eestlus, käib ülejõu? Rootslastel oli 20 aastat tagasi tahtmine Kohtlas , tuhamäed äraosta ja meie suured teadlased ei saa rakendust ning sealt seest kasvõi seda soojust kätte , energiatootmiseks ning muu keemia. Mis ajast kaevandamist tehakse ? Häbi peaks olema. Ma ei annaks ühtki senti teile juurde kui te neid muid lollusi ei lõpeta, mida väljamõtlete koos nende oma koolitatud maanteedeametnikega. Isegi Estonia laeva kohta ei tulnud teil esimesel korral midagi tarka ja nüüd ka venib aga kui lõpuks ikka tõestati ära teistepoolt - et on praod , vigastused olnud suuremad ..... Nüüd olete ka vait nagu kännuämblikud