Tallinna linnavalitsus algatas lennujaama loodepiirkonna detailplaneeringu. Planeeritava maa-ala suurus on ligi 20 hektarit ja see asub Lasnamäe linnaosas, Tartu maantee ja Sepise tänava ääres, Tallinna lennujaama territooriumi loode alal. Planeering on jaotatud nelja etappi, vahendab BNS.
“Tegemist on lähiaastatel Tallinna ühe kõige olulisema arengupiirkonnaga. Praegu on tegemist pigem sellise nurgataguse alaga, kuid nii lennujaama arenguplaanide kui ka Rail Balticu arengutega seoses on tegelikult sinna tekkimas üks olulisemaid Tallinna väravaid,” lausus abilinnapea Madle Lippus linnavalitsuse pressikonverentsil.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk on planeeringuala ümber kruntida ning moodustada ärimaa, äri- ja transpordimaa, transpordimaa ja ühiskondlike ehitiste maa sihtotstarbega krundid. Ärimaa sihtotstarbega kruntidele määratakse ehitusõigus kuni kümne maapealse ja kahe maa aluse korrusega ärihoonete ehitamiseks ning äri- ja transpordimaa sihtotstarbega kruntidele ehitusõigus kuni kümne maapealse ja kahe maa-aluse korrusega ärihoonete ja lennujaamahoonete, sealhulgas uue peasissepääsu hoone ja terminalihoone laienduse, ehitamiseks.

Samuti on detailplaneeringuga ette nähtud uue kergliiklustee ning täiendava kõrghaljastuse rajamiseks lennujaama tänavamaa laiendamine, lennujaama uue peasissepääsu hoone ette avaliku väljaku kavandamine ning Euroopa väljaku suunal lineaarpargi ja kergliiklustee koridori planeerimine. Lisaks antakse detailplaneeringus heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
“Planeeringuga kavandatakse teha 13 krunti, mis on eelkõige ärimaad, aga oluliselt kavandada ka rohealasid ja erinevaid ligipääse. Nagu kesklinnas üldiselt, kuigi see ala tegelikult jääb Lasnamäele, aga sisuliselt on kesklinna osa, on oluline, et see koht oleks hõlpsasti ligipääsetav nii jalgsi, rattaga kui ka ühistranspordiga. See on ka üks olulisi põhimõtteid, millest planeering lähtub,” selgitas Lippus.
Neli etappi
Kuivõrd planeering on väga suur, on see jaotatud nelja etappi, millest esimene puudutab lennujaama uut peasissepääsu. Teise etapina kavandatakse terminalihoone pikendus ning kolmas-neljas etapp jäävad Ülemiste järve poolse ärihoonestu lahendusteks ja välja ehitamiseks.
Tallinna lennujaama reisiterminali ja seda ümbritseva ala kehtiv detailplaneering pärineb aastast 1999 ning toonane ettekujutus lennunduse arengust 25 aasta perspektiivis on oluliselt muutunud. Tallinnas peatuvate lennukite ja reisijate arvu kasvades tuleb suurendada reisiterminali ja lennuliiklusala läbilaskevõimet – laiendada reisiterminali ja rajada juurde reisijasildasid ja lennukite seisuplatse.
Ehitustöödega loodetakse alustada sel kümnendil
AS-i Tallinna Lennujaam juhatuse esimehe Riivo Tuvikese sõnul on reisijate kasv tihedalt seotud majanduse ja üldise heaolu kasvuga. “Lennunduse arendamisel tuleb jälgida pikemat perspektiivi. Reisijate arv Tallinna lennujaamas kasvab järgmistel aastatel stabiilselt ning nende teenindamisega seotud alade laiendamine on vältimatu. Lennujaama esimene suurem juurdeehitus valmis aastal 2008 ning etapiviisilise laiendamisega jätkame vastavalt reisijate arvu prognoosile ka tulevikus,” ütles Tuvike ning lisas, et algatatud detailplaneeringuga tekib võimalus laiendada reisijatele mõeldud alasid kuni 80 000 ruutmeetri võrra.
Tuvikese sõnul loodetakse ehitustöödega alustada niipea, kui detailplaneering on kehtestatud ja konkursid läbiviidud. “Täna näeme, et ehitustöödega saame alustada juba sellel kümnendil,” täpsustas ta.
OLESJA PODLESNAJA RAHASTAMINE
4. okt. 2023 17:37