"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Tipptunnid Tallinna liikluses ühissõidukitele peavalu ei valmista, Kopli trammi teekond muutub mais (0)
16. aprill 2024
Kopli trammide teekond lüheneb ajutiselt ajavahemikul 3. maist 16. augustini. Foto: Ksenija Kurs

„Tallinnas pole tipptunnid olnud nii rasked, kui eelmisel aastal. Sellel aastal on liiklusplaneerimine kordades parem, kui varasematel aastatel,“ rääkis Tallinna linnatranspordi teenindusdivisjon direktor Hannes Falten.

Linnatransport ennustas märtsis kevadiste tänavate remonditööde algul linnas „keerulisi liiklusolusid“, kuid Falteni sõnul pole see ennustus seniks õnneks täide läinud. Vastupidi, kliendid on olnud väga mõistlikud  ja kiirelt kohanenud uute võimalustega Tallinnas liikumiseks.

Seoses Vanasadama trammitee ja Tondi viadukti ehitusega on selleks kevadeks-suveks ette näha taas suuremad ümberkorraldusi Tallinna ühistranspordis. Juba märtsist on suletud ja muudetud trammi- ja bussiliine.

Trammiliiklus ei katke täielikult isegi Kopli suunal, kuigi Vanasadama trammiliini ehitusjärg jõuab seniste trammirööbasteni. Trammide teekond lüheneb ajutiselt ajavahemikul 3. maist 16. augustini. „Kopli tramm teeb tagasipöörde Skoone Bastioni Staadioni juures. Reisijad aga saavad Balti Jaamas ümber istuda  bussidele ja jätkata teekonda,“ selgitas Falten.

Ka sel suvel on kavas veel liinimuudatusi, kuid praegu on nendest veel vara rääkida. Seevastu andis TLT teada kauaoodatud uute elektribusside saabumisest. 16. aprilli varahommikul jõudsid Poolas asuvast Solarise tehasest kohale elektribussid, mis alustavad regulaarseid liinisõite juba mais.

Uued elektribussid

Uued elektribussid on ajalooliseks teemärgiks ühistranspordis, sest varasemalt on nende erinevad mudelid olnud Eestis vaid katsetustel. Lisaks võtab TLT kasutusele ka moodsa põhjamaistesse tingimustesse sobiva laadimistaristu, mis hakkab esialgu asuma kahes kohas – Kadaka tee garaažis ja Väike-Õismäe lõppjaamas, märkis TLT.

Juhatuse liikme Kaido Padari sõnul kujutab elektribusside regulaarsel liiniveol rakendamine uue ajastu algust pealinna ja kogu Eesti ühistranspordis, mille kaugem eesmärk on täielik üleminek nullemissiooniga sõidukitele.

„On suur rõõm ja loomulikult ka vastutus olla antud vallas teerajajad, sest töö ei lõpe pelgalt ühissõidukite liinile toomisega, vaid nende otstarbekas, majanduslikult põhjendatud ning vajaduspõhine kogukonna huvides rakendamine, nõuab ka tugisüsteemide arendamist. Uued elektribussid hakkavad kasutama 100% taastuvelektrit nagu kasutavad juba meie trammid ja trollid. Saame esimestena Eestis hindamatu kogemuse, kuidas akubussid meie ilmastikus käituvad, millised on selle sõiduomadused ja sõitjamugavus. Oleme kindlasti valmis teiste transpordiettevõtetega kohtumiseks ja kogemuste jagamiseks, et moodne elektriveerem jõuaks ka muude Eesti linnade tänavaile,“ ütles Padar. 

Puhas energia

Ta kinnitas, et kuna aastas läbivad ühissõidukid Tallinnas rohkem kui 36 miljonit kilomeetrit, avaldab iga uuendus linnapildile olulist mõju. Tänu elektribussidele vähenevad ka ettevõtte kulud, kuna busside keskmine energiavajadus moodustab 1,20 kWh, mis praeguste elektri- ning kütusehindade võrdluses lubab selget kokkuhoidu.

Tallinna trammid ja trollid sõidavad 100% taastuvelektril ning ka elektribussid hakkavad kasutama puhast energiat.

Tuleval nädalal algavad ka bussijuhtide koolitused uute elektribusside spetsiifika tundmaõppimiseks, et tagada sõitjatele parim teeninduskvaliteet. Elektribusside soetuseprojekti maksumus on 10,3 miljonit eurot, millest 2,6 miljonit katab keskkonnainvesteeringute keskuse toetus.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Seotud artiklid